חצו את הקווים: מח"ש הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד שני שוטרים מתל אביב המייחס להם לקיחת שוחד כדמי חסות מעובדים זרים המפעילים דירות הימורים בעיר תל אביב. בנוסף לנטילת השוחד, שנמשכה כשנה וחצי, השוטרים הואשמו גם בעבירות שוד אותן ביצעו בזמן משמרת כשהם לבושים במדי משטרה ונושאים עמם אקדחים משטרתיים. בסך הכל, שדדו השוטרים כ-327,000 שקלים, כשבאחד ממעשי השוד הם אף מאיימים על הנוכחים בדירה באמצעות אקדח משטרתי. לשוטרים מיוחסות גם עבירות של שימוש לרעה בכוח השמרה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.



לפי כתב האישום, הנאשמים הגיעו לדירה, המשמשת את העובדים הזרים למשחקי הימורים, ברחוב נווה שאנן בתל אביב ביום שישי ב-15.06.18. באותה עת, שהו בדירה מספר עובדים זרים מסין, והנאשמים הורו לכל הנוכחים לעזוב לאלתר את המקום מלבד לבעלי הדירה. לאחר מכן, החלו לבצע בה חיפוש, מבלי שיש להם היתר לכך, על מנת למצוא כסף. לפי הכתוב, הנאשמים פתחו ארונות, פרצו מגירה נעולה וזרעו הרס בדירה. הם איתרו תיק ובו שטרות כסף ישראלי וסיני, ולקחו את השטרות הישראליים בשווי 4,000 שקלים. בנוסף, גנבו מבעל הדירה 4,000 שקלים נוספים מכיסיו של בעלי הדירה. 



בהמשך אותו הערב, אחד השוטרים הגיע לרחוב לוינסקי לדירה בה הוחזקו סכומי כסף רבים של עובדים זרים שאינם מחזיקים חשבון בנק. גם במקרה זה, השוטר דרש מכל הנוכחים לעזוב מלבד המחזיק בדירה. הוא ביצע חיפוש בדירה, שוב ללא כל צו חיפוש או סמכות לעשות זאת, וכאשר הבחין בשטר כסף מתחת לגיגית הפלסטיק שבאמבטיה, שלף את אקדחו ואיים על מחזיק הדירה להישאר מחוץ לחדר ולהביא עבורו שקית. השוטר התקשר לחברו שהיה אף הוא במשמרת, וביקש ממנו שיגיע לדירה כדי לסייע בגניבת הכסף. לאחר שהגיע השוטר השני, נטלו השניים את הכסף הישראלי מהדירה, בסך 319,000 שקלים.



למחרת, עובד זר נפאלי הגיע לתחנה לשם הגשת תלונה, ואחד השוטרים הבחין בו. דקות ספורות לאחר מכן, הנאשמים שוחחו ביניהם ורשמו דו"ח פעולה כוזב בגין אירוע שלכאורה התרחש לילה קודם בבניין, על מנת שיוכלו לספק הסבר להימצאותם בזירה. מח"ש מבקשת כעת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.