פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום סוזאן אבו גאנם בת ה-39, תושבת אבו טור, בגין עבירות גילוי הזדהות עם ארגון טרור ועבירות הסתה לטרור. לפי כתב האישום, מינואר 2017 ועד למעצרה לפני כשבוע, פרסמה אבו גאנם בחשבון הפייסבוק והאינסטגרם שלה דברי שבח והזדהות עם ארגון החמאס, לרבות הזרוע הצבאית שלו גדודי עז א-דין אל-קסאם. כמו כן, קראה לביצוע מעשי אלימות וטרור. עקב מעשיה, נחסם חשבון הפייסבוק שלה בחודש מאי השנה, אולם לאחר שהבחינה בכך היא פתח חשבון חדש בו המשיכה לפרסם דברים דומים. הפרקליטות ביקשה לעצור את אבו גאנם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה. 


  


כתב האישום מציין כי ביום ב-26 ליולי 2018, לאחר הפיגוע ביישוב אדם בו נרצח בדקירה יותם עובדיה ז"ל ושניים נוספים נפצעו, העלתה הנאשמת פוסט לחשבון הפייסבוק שלה ובו תמונתו של המחבל שביצע את הפיגוע, מוחמד טארק, בצירוף דברים שכתב בטרם ביצועו. בפוסט עצמו, כתבה הנאשמת "הלא הגיע זמנה של מהפכה זו, אלוהים סלח לנו על אודות חוסר העשייה בנוגע לאל אקצא. זוהי צוואת השהיד, תשננו טוב". 



עוד נכתב, כי יום לאחר שכוחות הביטחון הרגו את המחבל אחמד ג'ראר, שהשתייך לחוליית המחבלים שרצחה את הרב רזיאל שבח, פרסמה אבו גאנם פוסט ובו תמונת בנה לצד תמונת המחבל, עליה נרשם: "ברכות למי שהלך בדרך האהבה וחזר שהיד". בצד התמונה העלתה הנאשמת פרסום בו כתבה "להתראות גיבור. על אובדנך המעוז דומע".



ביום השנה למותו של המחבל מוסבח אבו סביח, שביצע את הפיגוע בירושלים בו נרצחו השוטר יוסי קירמה ז"ל ולבנה מליחי ז"ל, פרסמה הנאשמת בחשבון הפייסבוק שלה את תמונתו של המחבל על רקע כיפת הסלע ומסגד אל אקצא, יחד עם קריקטורה בה נראה רעול פנים מחזיק רוגטקה. על הקריקטורה הופיע הכיתוב "המהפכה ירושלים". הנאשמת כתבה בפוסט: "ותישאר קולו הפנימי של האריה בעזרת אלוהים, לא משנה כמה אכזבו המאכזבים בה הערמומיים .. האקצא לא מתגעגע לאף אחד כמו שהוא מתגעגע לאבירות שלך ולגבורתך יא אריה אלאקצא". 



ביום בו נרצחו השוטר סולומון גברייה ז"ל והאזרחים יוסף עותמאן ואור אריש ז"ל, ה-26 לספטמבר בשנה שעברה, העלתה הנאשמת לחשבון הפייסבוק פרסום בו כתבה "אלוהים גדול ולאל התודה. הרג שלושה ציונים בפיגוע ירי בירושלים הכבושה". בנוסף, הוסיפה את התיוג #המהפכה_מתמשכת, בצירוף סימני V. 



בתאריך ה-14 ליולי 2017 בוצע הפיגוע בהר הבית בו נרצחו השוטרים הדרוזים האיל סתאוי וכמיל שנאן ז"ל. באותו היום, העלתה אבו גאנם לפייסבוק פוסט ובו תמונה בה נראים שניים מהמחבלים שביצעו את הפיגוע מצולמים בהר הבית. הנאשמת כתבה בפוסט כי "מבורכת לכם השהאדה בכל מידות עלי האדמה והשמיים.. אתם כבוד אלוהים והקדיש לכם אותה באזורים הטהורים והמקומות הכי קדושים.. כן, החיוך שלכם בגן עדן יותר יפה בעזרת אלוהים".