תיק המעונות הולך ככל הנראה למשפט. היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט להתנגד להצעת העסקה שהציעו פרקליטיה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, לפיה היא תחזיר חלק גדול מהכסף שנלקח במסגרת הזמנת ארוחות השף למעון, תמורת עיכוב הליכים. המשמעות של עיכוב הליכים היא דחיית המשפט ולמעשה מסמוס שלו. 



על פי דיווח בחדשות עשר הערב (ראשון), לפני כשבועיים נועדו פרקליטיה של נתניהו עם אנשי פרקליטות מחוז ירושלים והעבירו להם את ההצעה. לדבריהם, הרקע להצעה הוא נסיבות אישיות. בפרקליטות סירבו להצעה, אולם החליטו להעבירה להחלטת היועמ"ש, שכאמור, בימים האחרונים הודיע על התנגדותו לה, וככל הנראה דורש שהיא תודה בעבירות המיוחסות לה ותורשע בבית המשפט.



לפני כשלושה שבועות דווח בכאן 11 כי נתניהו פנתה ליועמ"ש בבקשה להקפיא את המשפט נגדה בתיק מעונות ראש הממשלה בגלל התנהלות המפכ"ל רוני אלשיך. לפי הזוג נתניהו, נטען בדיווח, יש מספר פרטים חדשים שמחייבים לבחון את כל התיק מחדש ואת העדויות שנמסרו במסגרתו בעקבות התנהלות האיש העומד בראש המשטרה, שניהלה את התיק. 

ראשית, העובדה שהמפכ"ל הטיח טענות שווא בזוג נתניהו ב"עובדה" בדבר הפעלת החוקרים. כמו כן, נאמר כי הוא השפיע על דעתו של ניצב ריטמן, שחשב כי מאחורי התלונה נגדו עמדו בני הזוג נתניהו.

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה בפרשת המעונות, לפיו היא הזמינה ארוחות שף בסכום של 360 אלף שקלים, זאת על אף שבמעון ראש המשלה בירושלים שהתה מבשלת באותו הזמן. ינואר האחרון נערך לנתניהו שימוע. על פי החשד, החל מראשית חודש ספטמבר 2010, לכל המאוחר, ועד לחודש מרץ 2013, היא פעלה בצוותא עם עזרא סיידוף, אשר שימש תחילה כראש אגף בכיר משאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, ליצירת מצג שווא שלפיו במעון הרשמי של רה"מ ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

הסיבה למהלך, עפ"י החשד, היא על מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל.