המשטרה הודיעה היום (שני) כי ביום חמישי האחרון הוגש כתב אישום נגד שני תושבי אשקלון, בני 18 ו-38, בגין מאות עבירות הונאה בכרטיסי אשראי ועבירות נוספות כגון התחזות, המסתכמות בסכום של מאות אלפי שקלים. על פי כתב האישום, השניים פעלו כמעט בכל רחבי הארץ, מבאר שבע ועד אזור חדרה. 



מחומרי החקירה, שנערכה ע"י חוקרי יחידת ההונאה בדרום בשיתוף חברות כרטיסי האשראי, עולה כי היקף ההונאה עצום ומסתכם בלמעלה מ-200 אלף שקלים שהושגו ב-332 עסקאות, ועוד ניסיון הונאה ב-173 הזדמנויות נוספות בסכום של כ-150 אלף שקלים. מהחקירה עלה כי הנאשמים פנו לפני מספר חודשים לגורמים שיסייעו להם להשיג תעודת זהות מזויפת שתסיעי להם לבצע את העבירות. 

נוסף לכך, עלה מהחקירה כי השניים השיגו 91 כרטיסי אשראי בעלי פס מגנטי שונה, אולם על כולם רשום שמו של אותו האדם. הנאשמים הקפידו להגיע אל בתי העסק באמצעות כל רכב שונים וביצעו את ההונאה בכל רחבי הארץ, על מנת לטשטש את עקבותיהם. הם אף הקפידו לא להשתמש באותו כרטיס אשראי בימים שונים, ולמעשה בכל יום השתמשו בכרטיסי אשראי חדשים. 

מאחר ואחד הנאשמים היה מתחת לגיל 18 בעת ביצוע העבירות, הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט לנוער. נגד הנאשם השני הוגשה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים.
 

מהמשטרה ביקשו למסור כי "משטרת ישראל, באמצעות יחידות מקצועיות ומיומנות, תגן על האזרח הנורמטיבי מפני אלו הבוחרים לפגוע בו, בביטחונו וברכושו, ותפעל למיצוי הליכי חקירה באופן אפקטיבי על מנת להביא לדין את האחראים לפגיעה זו בציבור"