בהמשך לפרסום במעריב: בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו ביניים נגד התכנסות הוועדה למינוי בכירים, בעקבות העתירה לבג"ץ נגד חברותם בוועדה של איריס שטרק ויעקב נגל. המשמעות היא שבחירת הרמטכ"ל והמפכ"ל הבאים מוקפאת. העתירה הוגשה על ידי התנועה לטוהר המידות ונדונה הבוקר בפני שלושה שופטים שתהו כיצד ניתן היה למנות שניים שנגדם יש חשד.



לגבי יעקב נגל, מי שהיה ראש המל"ל תחת נתניהו וממשיך לייעץ למשרד ראש הממשלה בנושאים שונים גם לאחר שסיים את תפקידו אמר השופט מזוז: "‏ראש המל"ל עובד באופן צמוד וקבוע עם רה"מ. אם זה היה הדבר היחיד, הוויכוח היה אם חלוף שנה היא תקופת צינון מספקת. אבל אנחנו יודעים שנגל המשיך לתת שירותים לרה"מ, מקצועיים כמובן, אבל נשאר קשור לממשלה ולרה"מ גם אחרי שסיים לשמש ראש המל"ל. האם הוא נציג ציבור או נציג הממשלה?".  

באשר למינויה של רו"ח איריס שטרק, שנגדה עלו חשדות לקרבה פוליטית לשרים, כמו גם לראש הממשלה נתניהו אמר ‏השופט גרוסקופף "זו ועדה שבאה לבחון את טוהר המידות, לא להמליץ על מועמדים. האם אפשר למנות לוועדה מישהו שאפילו לשיטת הפרקליטות אי אפשר להגיד שהיא ללא רבב? האם היא תוכל לקבוע אם דבק רבב במועמדים אחרים?". 

יש לציין כי בוועדה המייעצת למינוי בכירים ישנם סה"כ ארבע חברים: שניים מתוקף תפקידם ושניים שאמורים להיות נציגי ציבור. השופט אליעזר גולדברג ונציב שירות המדינה. בנוסף הממשלה בחרה שניים שאמורים לייצג את האינטרס הציבורי בבואה של הוועדה לבחון האם מועמד לתפקיד בכיר כמו מפכ"ל, רמטכ"ל, ראש שב"כ, או נגד בנק הוא אדם שלא דבק בו רבב.

בעתירה של התנועה לטוהר המידות עלו מספר סעיפים שהצביעו על ניגוד עניינים של השניים בבואם להיות חברים בוועדה. מהתנועה לטוהר המידות נמסר: "התנועה לטוהר המידות מצפה ששטרק ונגל יפנימו את ההערות הנוקבות של ביהמ"ש ויפרשו מיוזמתם מהוועדה בלא להמתין לפס"ד, וזאת נוכח המינויים הדחופים שהוועדה אמורה לדון בהם". 
בית המשפט הורה למדינה לנמק תוך חודש מדוע לא יוסר מינויים של שטרק ונגל מחברות בוועדה. מפרוטוקול הדיון עולה כי השופטים סבורים כי אין מקום להמשך הישארותם כחברים בוועדה אך מעניקים למדינה זמן לחשב את צעדיה. עד אז הוועדה שצפויה לדון במינוי המפכ"ל והרמטכ"ל מוקפאת