עניין האופניים החשמליים עלה לכותרות בימים האחרונים, בין היתר בעקבות מותו של הנער ארי נשר, שנפגע בתאונת פגע וברח ע"י שחקן מ.ס אשדוד יצחק אספה. בעוד משרד התחבורה הכריז על שורת צעדים על מנת לרסן את התופעה וכמות הנפגעים, לאחר שראש הממשלה נתניהו עצמו התייחס לכך, הערב (רביעי) פורסם ב"החדשות" סיפורו של אברהם מסס בן ה-74, שהורשע בנהיגה לא זהירה לאחר שפגע ברוכבת אופניים חשמליים בת 16 שהתפרצה למעבר חצייה.



האירוע קרה לפני כ-4 שנים, בצומת הסמוך לקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, עת נסע מסס ברכב עם נכדתו. כשהתקרב למעבר החצייה, נערה שנהגה על אופניים חשמליים ללא קסדה נסעה במהירות ונכנסה למעבר החצייה כשהיא רכובה על האופניים. מסס לא הבחין בה, פגע בה בעוצמה רבה והיא נפצעה באורח קשה מאוד. בין היתר, סבלה הצעירה מדימומים בראשה, שברים בגולגולת ודימום סמוך לגזע המוח.








מסס הואשם והורשע בנהיגה בחוסר זהירות הגורמת חבלה של ממש. בית המשפט גזר עליו שלילה של חמישה חודשים ו-100 שעות עבודות לתועלת הציבור. הוא החליט לערער על ההחלטה, אולם היום נדחה ערעורו בפני בית המשפט המחוזי.



"ברגע שהבחנתי בה, זה היה אחרי המכה, כי לא ראיתי אותה בכלל", סיפר. "היא נסעה במהירות מופרזת. הופתעתי לגמרי. ברגע שהבחנתי זה כבר היה מאוחר מדי. עצרתי, אבל לא יכולתי לעשות כלום. לא יכולתי למנוע את התאונה".



בית המשפט קבע בשתי הערכאות שהצעירה נהגה ברשלנות, חוסר אחריות וחוסר זהירות, ושהיה עליה לעצור במעבר החציה ולעבור בו עם האופניים כהולכת רגל. אולם, בית המשפט קבע שלמרות כל זה, חלה חובת זהירות על הנהג, במיוחד כשהוא מגיע למעבר חציה.



פרקליטו של מסס, עו"ד עופר חורש, אמר לאחר הדיון כי "בית המשפט קבע היום שעל אף שהצעירה נסעה במעבר חצייה במהירות 13 קמ"ש - כשהיא נחשבת בתור רכב כיוון שהיא על אופניים חשמליים - בכל מקרה הנאשם היה צריך להבחין בה ולמנוע את התאונה. איזה מסר מעביר בית המשפט ואיזה מסר מקבל הציבור? כי אופניים חשמליים הם כלי רכב, והם נוסעים בכל רחבי המדינה ללא קסדה ומתפרצים לכביש ונוצר כאן כאוס שלם".



הצעירה ומשפחתה בחרו שלא להתראיין לכתבה.