הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בב"ש עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים של שב"ס לשחרורו המוקדם של האסיר האני דארי, תושב ישראל אשר הוא ומוחמד חמדאן, תושב השטחים, הסיעו שב"חים שביצעו את הפיגוע בשער שכם בירושלים ביוני אשתקד, בו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל. הפרקליטות טוענת בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד ענבל ברסאנו, כי הוועדה שגתה בכך שלא ייחסה משקל מספק לנסיבות החמורות של העבירות שביצע דארי ולתוצאות של מעשיו. כמו כן, לטענת הפרקליטות, הוועדה התעלמה מהמסוכנות שיש לייחס לאסיר בעקבות האישומים בהם הודה והורשע. "תכלית החוק הינה הרתעתית-ביטחונית ונועדה להגן על גבולות המדינה ואזרחיה", נמסר.



לפי העתירה, זו לא הייתה הפעם הראשונה שדארי, תושב עיסאוויה שבמזרח ירושלים, מסיע שוהים בלתי חוקיים. כמו כן, הוא שיתף פעולה עם תושב השטחים, תכנן והסיע באמצעות אוטובוס שברשותו שוהים בלתי חוקיים ונמנע מבידוק ביטחוני של נוסעיו. בעתירה נכתב כי "כל אלו מצביעים על קו מחשבה מגובש וסדור שפוטנציאל הסיכון לביטחון המדינה חד וברור לו. במעשיו, אפשר לתנועת טרור לנצל את היכרותו עם ישראל וגבולותיה ונגישותו למעברים, לשם החדרת מחבלים מסוכנים. לצערנו, במקרה דנן, לא ניתן לומר כי קרה נס. הסיכון התממש והשוטרת הדס מלכא ז"ל נרצחה על ידי מרצחים אשר הגיעו לירושלים בהסעתו של המשיב".

הדס מלכא ז"ל. "נרצחה על ידי מרצחים שהגיעו לירושלים בהסעתו של המשיב". צילום: דוברות המשטרה


בפרקליטות סבורים כי החלטת הוועדה חורגת ממתחם הסבירות כיוון שלא ניתן, כאמור, משקל ראוי למסוכנותו של דארי, שאמורה להיות שיקול עיקרי כשמחליטים על שחרור מוקדם מן המאסר. הסיכון, לדברי הפרקליטות, משתקף מטבען של העבירות אותן ביצע, היעדר תוכנית שיקום וטיפול המתייחסת ונותנת מענה למסוכנות זו, וכן לחוות דעתו של השב"כ המתנגדת לשחרורו. 
 
בעתירה גם נכתב כי עמדתה של משפחת מלכא, אשר הוצגה בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה, מבטאת בכאב רב את השלכות המעשים שביצע דארי ואת התחושות הקשות המלוות את בני המשפחה מאז נרצחה בתם הדס. לפי הפרקליטות, שיש לתת משקל רב לטענותיהם כנגד שחרורו המוקדם של דארי. 


כזכור, הדס מלכא ז"ל, תושבת עזר שבדרום, הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. היא שירתה בקבע במג"ב אחרי שירות צבאי בחיל הים. היא נרצחה ביוני 2017 בפיגוע דקירה בשער שכם שבירושלים, אחרי שנאבקה במחבל. התוקף נורה למוות, שני מחבלים נוספים שאחד מהם היה חמוש בנשק חם מאולתר תקפו שוטרים וחוסלו מבלי שהצליחו לגרום לנפגעים מלבד שוטר אחד שנפצע באורח קל. ככל הנראה המחבל שהחזיק בנשק חם נתקל במעצור, מה שמנע אסון גדול יותר.