פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד מוריה הירש, הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חוליו דה לה גווארדיה, בן 49 ממזרח ירושלים, שדרס למוות והפקיר את חיים טוקצ'ינסקי ז"ל בתאונת הפגע וברח בירושלים בחודש שעבר. כתב האישון מייחס לדה לה גווארדיה עבירות של הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום ונסיעה במהירות מעל המותר.



לטענת הפרקליטות, הנאשם גרם במעשיו האסורים למותו של טוקצ'ינסקי ז"ל, ולא עצר במקום התאונה, או קרוב לו ככל האפשר, כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולא הזעיק עזרה. כל זאת עשה הנאשם כשהוא נוהג ברכב בהיותו שיכור, במהירות העולה על המותר ותוך אי ציות לרמזור אדום.



על פי כתב האישום, ב-23 בספטמבר, אחר הצהריים ובערב, שהה הנאשם בביתו של אדן אחר, שם שתה משקאות אלכוהוליים. סמוך לשעה 23:30 עזב הנאשם את הבית ונהג ברכבו, בהיותו שיכור, לביתו בשכונת א-טור, שם העלה לרכבו את שלושת כלביו ואז המשיך בנסיעה, לכיוון גן סאקר בירושלים. במהלך הנסיעה, בסביבות השעה 00:30, הגיע הנאשם מכיוון רחוב הצנחנים לצומת כיכר צה"ל בירושלים כשהוא נוסע בנתיב הימני. כשהתקרב לרמזור המצוי בצומת כיכר צה"ל סטה לפתע הנאשם עם רכבו לנתיב השמאלי שם נסעו באותה עת שלושה רוכבי אופנוע. הנאשם ורוכבי האופנוע נעמדו בצומת כיכר צה"ל כשהאור ברמזור היה אדום, והתפתחו חילופי דברים בין הנאשם לבין רוכבי האופנוע שכללו קללות.

כאשר התחלף האור ברמזור המצוי בצומת כיכר צה"ל לירוק המשיכו רוכבי האופנועים בנסיעה לכיוון רחוב שלמה המלך כאשר הנאשם נוסע אחריהם. כשהגיעו רוכבי האופנועים והנאשם לצומת הרחובות שלמה המלך ואגרון, פתח הנאשם בנסיעה במהירות מופרזת כשהוא פונה ימינה בצומת לכיוון רחוב אגרון. הנאשם הגיע ברכבו לצומת הרחובות המלך ג'ורג' ורמב"ן מכיוון רחוב אגרון כשהוא נוסע במהירות מעל המותר של כ-80 קמ"ש. הנאשם חצה את הצומת תוך אי ציות לרמזור אדום המצוי בצומת, פגע עם צידו הימני של חזית הרכב בחיים טוקצ'ינסקי, שהיה בסיומה של חציית אזור מעבר החציה מכיוון כיכר פריז לכיוון מלון המלכים המצויים בצומת.
כתוצאה מהפגיעה, המנוח הוטח בעוצמה בצידה הימני של השמשה הקדמית של הרכב ובצדו הימני של הרכב, עף באוויר למרחק של כ-30 מטר, נחת על המדרכה  ונגרם מותו. כל המתואר לעיל עשה הנאשם כשהוא נוהג בהיותו שיכור ובדמו אלכוהול בכמות פי שלושה מעל הכמות המותרת בחוק. הנאשם, אשר הבחין בפגיעה, לא עצר את רכבו אלא נמלט מהמקום והמשיך בנסיעה ברחוב רמב"ן, פנה ימינה לכיוון שדרות בן צבי ומשם פנה ימינה לשדרות שרי ישראל. לאחר מכן פנה ימינה לרחוב ירמיהו, משם נסע לכיוון שדרות לוי אשכול עד שהגיע לחניון המצוי באזור צומת הרחובות בנימין מזר ומרטין בובר בירושלים, שם עצר את רכבו. כל אותו הזמן לא יצר הנאשם קשר עם גופי הצלה וכוחות משטרה.
בסביבות השעה 03:00 ניידת משטרה שהגיעה לחניון במסגרת חיפושים אחר הנאשם, עצרה את הנאשם. במעשיו המתוארים לעיל גרם הנאשם במעשיו האסורים למותו של אדם ולא עצר במקום התאונה, או קרוב לו ככל האפשר, כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולא הזעיק עזרה. כל זאת עשה הנאשם כשהוא נוהג ברכב בהיותו שיכור, במהירות העולה על המותר ותוך אי ציות לרמזור אדום.