תביעה בסך 100 אלף שקלים הוגשה היום (שלישי) על ידי חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ נגד כדורגלן העבר ואיש התקשורת אייל ברקוביץ', זאת בעקבות


דבריו נגד חברי הכנסת הערבים, אותם כינה "סוסים טרויאנים" ו"מרגלים" בתכנית "אופירה וברקו", אותה הוא מנחה לצד אופירה אסייג. בכתב התביעה טוען פריג' כי דבריו של ברקוביץ' הנם "דברי הסתה גזעניים", המהווים "הוצאת לשון הרע". 



"הנתבע, שחקן כדורגל בעברו, הנו איש תקשורת, הידוע ומוכר בהתבטאויותיו חסרות הרסן, הגובלות לעיתים קרובות בגזענות", טען הח"כ בפתח המסמך, וציין כי "במסגרת התכנית 'אופירה וברקוביץ' ששודרה ביום שישי בקשת ב-17 באוגוסט 2018, התבטא הנתבע באופן משולח רסן, כנגד התובע, באופן המהווה הסתה גזענית והוצאת לשון הרע".



פריג'. "דברי בלע". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
פריג'. "דברי בלע". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"דברי ההסתה הגזעניים מסוג זה", לדבריו, "מעבר להיותם משום הוצאת לשון הרע, הנם בדיוק מסוג אותם דברי הסתה אשר הביאו לרצח של ראש ממשלה בישראל. דברי בלע אלו הנם חמורים במיוחד, באשר התובע כלל לא נטל חלק באותה תכנית וממילא שלא ניתנה לו כל אפשרות להתגונן כנגדם". 

ח"כ פריג' גם לא מקבל את הודעת ההתנצלות של ברקוביץ', שפורסמה לאחר התכנית: "למותר לציין כי עיון בהודעה לקונית  זו, מעלה כי באמירה שנאמרה מהשפה ולחוץ בבחינת 'מצוות אנשים מלומדה', מדובר. ההודעה שפורסמה בשם הנתבע אף אינה מפרטת מאלו דברי בלע הננו חוזר. וחמור לא פחות - הגם שדברי הבלע נאמרו בשידור חי בשעת  צפיית שיא, הרי שההתנצלות לא נעשתה בשידור בקולו של הנתבע, אלא כאמור רק בהודעה כתובה שפורסמה קשת באינטרנט".