מאז פורסם בחברת החדשות כי יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה חשוד בעבירה על חוק הכניסה, מופעלים לחצים גדולים עליו להתפטר מתפקידו, ובמיוחד להשעות את עצמו מהוועדה למינוי שופטים בה הוא חבר. כזכור, נוה חשוד כי סייע לאשה הנמצאת בקשרים עמו לצאת ולהיכנס לישראל מבלי להציג את דרכונה. לטענת נוה, מדובר בטעות שהוא מצטער עליה ונובעת מסכסוך גירושין מכוער, ונעדר כוונה פלילית.
על פי תקדים העבר, עמדת משרד המשפטים היא כי אין מניעה משפטית שיו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה יישב בוועדת מינויי השופטים בעודו חשוד בפלילים, כך אומר למעריב גורם בכיר במשרד. על פי "הלכת פנחסי", הדיון על הצורך בהתפטרות הוא רק ממועד הגשת כתב האישום. השר חיים כץ ישב במספר ישיבות של הוועדה למינוי שופטים לבית הדין לעבודה בעודו חשוד בפלילים.

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא שוקל להעמידו לדין בכפוף לשימוע, פנתה התנועה לטוהר המידות ללשכת היועץ בדרישה כי יורה לחיים כץ להתפטר מן הוועדה. מלשכת היועמ"ש מנדלבליט נמסר אז כי הנושא לא רלוונטי עקב העובדה שהוועדה לא צפויה להתכנס בקרוב על מנת למנות שופטים לבית הדין לעבודה. כאשר התקרב מועד כינוס הוועדה, החליט לאחרונה השר כץ מטעמי מראית עין ולזות שפתיים להתפטר מחברותו בוועדה.
אולם, מצבו של נוה טוב משל כץ. המשטרה אמנם סיימה את החקירה הפלילית בעניינו והעבירה את החומר לפרקליטות אך הוא עדיין בגדר חשוד בלבד. נוה הבהיר בפוסט שפרסם בימים האחרונים כי אם התיק בעניינו לא ייסגר עד ישיבת הוועדה הקרובה, הוא לא יישב בה. אך, כאמור במשרד המשפטים סבורים כי מבחינה משפטית טהורה נווה רשאי לשבת בוועדה למרות החשדות נגדו, והבעיה היא בעיקר במראית עין ובצורך לחזק את אמון הציבור בוועדה היוקרתית.

השבוע פורסמו חלקים מחקירתו של נוה במשטרה בערוץ עשר, בה הודה בכל העובדה וטען: "עשיתי טעות איומה. לא התכוונתי לרמות. זה היה עניין של רגע, אחרי שכ' הייתה בפאניקה מוחלטת וביקשה ממני. הגענו לשדה התעופה, ולא רציתי שאשתי תדע שהיא טסה איתי בגלל משפט הגירושין. אין לה שום עיכוב יציאה מהארץ. היא פשוט עברה איתי דרך השער".