כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) על ידי פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר נגד אילנה הס, שהוסגרה לאחרונה לישראל מקפריסין, בגין התעללות בבנה חסר הישע בן ה-31, הזנחת מושגח, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, שיבוש מהלכי משפט והוצאה אל מעבר לגבולות המדינה.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין אביב בר אור, האם הותירה את בנה, שאובחן כמי שמתפקד ברמת פיגור שכלי בינוני נמוך, לוקה באפילפסיה קשה מאד ושאינו מסוגל לדאוג לצרכיו הבסיסיים ביותר, לבדו וללא השגחה בחניון בהרצליה, כשהוא שוכב על צדו על רצפת החניון וכשרגלו הימנית קשורה בשרשרת ברזל לכיסא הקדמי של רכבה.

ב-25 בפברואר 2015, היות שסירבה להגיע עם בנה לחקירה במחלקת הרווחה, הגיעה המשטרה לדירתה ברמת השרון, שם מצאו השוטרים את חסר הישע כשהוא סובל משבר בתת ראש הזרוע השמאלית. הנאשמת סירבה אז להזדהות בתעודת זהות מול השוטרים, ולא אפשרה לשוטרים ללוות את בנה למחלקת הרווחה לצורכי חקירה.

ביהמ"ש המחוזי בת"א. צילום: אתר הרשות השופטת
ביהמ"ש המחוזי בת"א. צילום: אתר הרשות השופטת


לאור זאת, בשני במרץ באותה שנה הוא הוצא ממשמורת אמו והועבר למסגרת מגינה במעון ביפו. כשבעה חודשים לאחר מכן, בית המשפט לענייני משפחה בת"א מינה את עמותת "אקים לאפוטרופסות" כאפוטרופוס שלו. מטעם העמותה מונתה אפוטרופסית אשר סיכמה עם האם כי היא תוכל לבקר את בנה פעמיים בשבוע במעון, וכמו כן תורשה להוציאו לביתה כל סוף שבוע שני, תוך התחייבות מצדה להחזיר אותו למעון ביום ראשון בבוקר.
ב-21 באפריל 2016 , הגיעה האם למעון כדי לאסוף את חסר הישע לביתה. באותן הנסיבות, אושר לה להוציאו מהמעון והיא התחייבה בכתב להחזירו ב-24 באפריל עד השעה 12:30. יממה לאחר מכן היא המריאה איתו לגרמניה, וזאת ללא ידיעתן או הסכמתן של העמותה או של האפוטרופסית. בהמשך, במועד שאינו ידוע במדויק, העבירה הנאשמת את חסר הישע לקפריסין, שם נפטר באוגוסט 2017 במועד ובנסיבות שאינן ידועות במדויק.