בית המשפט המחוזי בבאר שבע ביטל הבוקר (חמישי) את החלטת ועדת השחרורים, שהורתה להקדים את שחרורו של עלי האני דארי, מסיע המחבלים שרצחו את לוחמת מג"ב הדס מלכא ביוני בשנה שעברה בירושלים. בית המשפט קיבל את הערר של פרקליטות מחוז דרום.

כזכור, על דארי הוטלו 14 חודשי מאסר. ועדת השחרורים הודיעה בחודש שעבר כי היא החליטה לאמץ את בקשת האסיר, והורתה על שחרורו המוקדם בניגוד לעמדת הפרקליטות.

הפרקליטות ערערה וטענה שהוועדה טעתה כשלא ייחסה משקל לנסיבות העבירות החמורות המיוחסות לו ולמסוכנות שיש לייחס לו לנוכח העבירות שבגינן הורשע על סמך הודאתו. בית המשפט קיבל למעשה את עמדת הפרקליטות והורה על ביטול החלטת ועדת השחרורים, כך שהאסיר ישהה במאסר עד לתום מועד עונשו.

זירת הפיגוע בירושלים. צילום: פלאש 90
זירת הפיגוע בירושלים. צילום: פלאש 90


עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו", אשר מסייע משפטית למשפחתה של מלכא כנפגעי עבירה, מסר: "שוב הוכח שיש חשיבות עליונה להשמעת קולם של נפגעי העבירה ואזרחי ישראל שסובלים מהטרור. אנו רואים בפסיקה זו אמירה כי הביטחון של אזרחי ישראל וסבלם של קורבנות הטרור קודם לשיקולי טובתם של המחבלים וסייעניהם."
 
בדיון מסרה משפחת מלכא להרכב השופטים מכתב בו דרשה כי שחרורו של המחבל יבוטל, עמדה שכאמור התקבלה ע"י בית המשפט. בהחלטה ציינו השופטים כי נפל פגם בהחלטת ועדת שחרורים, וכי לולא מעשיו של האסיר ייתכן כי הפיגוע היה נמנע. עוד ציינו כי כישראלי בעל אוטובוס מוטלת עליו אחריות יתרה בנושאי ביטחון.