אגף התנועה במשטרה הודיע הערב (חמישי) כי מהנדסי הטכניון העבירו למשטרה דוח סיכום של ממצאי הבדיקות שנערכו לבקשתה למערכת המצלמות א-3. הדוח מלמד כי במערכת א-3, דיוק מדידת המהירות ודיוק ממוצע כלל הבדיקות, עומד בדרישות ההמלצות הבינלאומיות, וכי המצלמות "מדויקות ומהימנות". 

בעקבות סימני שאלה שהתעוררו בנוגע לפעולתה של מערכת מצלמות א'3, הוחלט לערוך שורת בדיקות מעמיקות ומקיפות על מנת לבחון האם מהימנותה של המערכת משביעת רצון. בחודש יוני נתקבלה החלטה להקפיא את ההליכים המשפטיים ואת גביית הקנסות המתבססים על פעולת המערכת. 

מהמשטרה נמסר כי הדו"ח המסכם הוצג גם לפרקליטות המדינה וכי היא ערכה בחינה אשר כללה בירור כלל הנקודות אשר היו דרושות הבהרה במישור המשפטי. בהמשך לבדיקה זו, ניתן אישור הפרקליטות להמשך ניהול דוחות המופקים ממערכת א-3 בבתי המשפט לתעבורה. כאמור בהודעות הקודמות של המשטרה לציבור בנושא זה, המועד האחרון לתשלום הקנס המקורי, נקבע ל-15 באוקטובר. מועד זה יוארך לפנים משורת הדין, כך שניתן יהיה לשלם את כלל הדו"חות עד ל-15 בנובמבר.

משטרת התנועה. צילום: דוברות המשטרה
משטרת התנועה. צילום: דוברות המשטרה


דוחות הזמנה לדין, ודוחות ברירת משפט בהם הוגשה בקשה להישפט במסגרת המועד הקבוע בחוק, וטרם נקבע מועד דיון בעניינם, ייקבעו לדיון בבתי המשפט לתעבורה בהתאם למועדים שיוקצו על ידי בית המשפט, והודעה תישלח בהתאם באמצעות הדואר. מאגף התנועה נמסר עוד כי לגבי עבירות תנועה שתועדו במצלמות א'3 בתקופה מאז נמסרה הודעה על הקפאת הדוחות ועד למועד הודעה זו, הרי שהודעה בעניין זה תימסר בהמשך. 
"המצלמות יחזרו לתעד עבירות תנועה ולהנפיק דו"חות לנהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר בחוק ובכך מסכנים חייהם ואת חיי יתר משתמשי הדרך. אגף התנועה במשטרת ישראל ימשיך לפעול בנחישות לצמצום עבריינות בכבישים ולהצלת חיים", נמסר מדוברות המשטרה.