שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי כרמל, גזר היום (ראשון) 20 חודשי מאסר על אחמד פרוך, תושב ערבי שתקף שני אחים יהודים, היכה אותם ואילץ אותם לומר פסוקי התאסלמות בכפייה. בנוסף לכך, חייב אותו השופט לשלם לכל אחד מהמתלוננים 12,000 שקלים פיצויים, בנוסף לקנס על סך 3,000 שקלים. 



התקיפה אירעה לפני כשנה,  בסמוך לעיר דוד בירושלים, בזמן ששני האחים הלכו לטבול במעיין השילוח. התוקף, שישב עם חברו, לפתע קם והכה באגרוף את אחד מהם. לאחר התקיפה, נמלטו שני האחים והסתתרו מאחורי רכב שחנה בסמוך, ואז המשיכו למעיין. כששבו באותו הדרך לכיוון הכותל, נתקלו באותו אדם בשנית, שחסם את דרכם יחד עם חברו. 



התוקפים החלו להתעלל באחים, לקחו את פאותיהם וקשרו אותן זו לזו, תוך שאחד מהם מתעד את המעשים במכשיר הסלולרי שלו. לאחר מכן, הכריחו אותם לחזור על מילים נגד מדינת ישראל ובשבחו של ארגון החמאס. הנאשם תקף באגרופים את אחד האחים תוך שהוא גורר אותו ברחוב, והכריח אותו לומר את מילות ה"שהאדה", נוסח התפילה בטקס התאסלמות. לאחר מכן, כופפו את ראשיהם של האחים, הכריחו אותם לנשק את ידיהם ובעטו ברגליהם. בשלב מסוים הצליחו האחים להימלט. 



השניים הגישו למחרת תלונה במשטרה וזיהו את תוקפיהם. החל מתחילת הפרשה לווו האחים ע"י המחלקה האזרחית של ארגון חוננו, שעקבה אחרי התקדמות ההליכים בתיק.



בית המשפט קבע בפסק הדין כי "הנאשם פגע בערך החברתי של שלמות גופם ונפשם של המתלוננים, בעיקר באספקט הרוחני-דתי, ומידת הפגיעה הנה גדולה ומשמעותית". השופט תיאר את אילוצם של האחים לחזור על משפטי האמונה האסלמית למרות שחזותם מעידה עליהם כי יהודים דתיים הם, כ "פגיעה חמורה מכוח פגיעה פיזית או מעשה אלימות. מדובר בפגיעה שלא במהרה תחלוף, אם תחלוף".

בנוסף למשפט הפלילי, תבעו האחים את הנאשם ואת התוקף הנוסף גם בתביעה אזרחית, בה נכתב כי נגרם להם נזקים בגופם, בנפשם ובאמונתם הדתית. השננים דורשים, באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, פיצוי עונשי על האירוע. מהארגון נמסר כי סכום התביעה הכולל עומד על 800 אלף שקלים.

עו"ד בלייכר מסר כי "כל מי שהיה חלק מהתיק לא היה יכול להישאר אדיש למול מסכת ההתעללות האנטישמית החמורה. דבר זה ניכר אף בפסק הדין של כבוד השופט כרמל אשר השית עונש מאסר משמעותי על הנאשם, ואף התבטא כלפי הסנגור שהתלונן על הפסק שכדאי שיקרא את מה שהנאשם עולל ויבין את חומרת העניין.

אנו מברכים על פסק הדין החשוב ועל ההבנה שלא ניתן לעבור על פגיעה והשפלה דתית בשתיקה. אנו בארגון חוננו נמשיך ללוות נפגעי פעולות איבה וגזענות כנגד יהודים, ונעשה הכל שהמפגעים יבואו על עונשם גם בהליך הפלילי ולאחר מכן בהליך אזרחי".