בית משפט השלום בת"א גזר היום (ראשון) 77 חודשי מאסר על רן לחיאני ו-56 חודשי מאסר על אריאל ברוכים, שהורשעו על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון, בעבירות מרמה ועושק כלפי קשישים עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. השניים נחשפו במסגרת מעורבותם בפרשה המכונה "עוקץ האינסטלטורים", אשר נחשפה בתוכנית הטלוויזיה "יצאת צדיק" בקשת, תחת השם "כנופיית המגנטים".



על השניים נגזר בנוסף סכום כולל של מעל ל-270,000 ש"ח פיצויים לנפגעי העבירה בפרשה. לפני עשרה חודשים הרשיעה שופטת השלום יעל פרדלסקי את אחד מקבלני המשנה של השניים, אושרי אבוטבול, בעבירות מרמה ועושק כלפי קשישים, התפרצות לבתי קשישים תוך התחזות לעובד ציבור, גניבה מבתי קשישים ועבירות נוספות, וגזרה עליו 70 חודשי מאסר ופיצויים של חצי מיליון ש"ח לנפגעים.



לפי כתב האישום המתוקן, בין השנים 2017-2010 ברוכים ולחיאני ניהלו עסק בתחום האינסטלציה המושתת על מרמה מתוחכמת, תוך ניצול חולשתם של לקוחות העסק, רבים מהם קשישים. השניים פעלו בתחבולות מול הלקוחות ויצרו מצגים כוזבים לגבי זהותם, גבו מחירים שונים ללא קשר לתקלות אותן התבקשו לתקן, וכן פעמים רבות התקלה לא תוקנה כלל, על אף שנגבה תשלום בעבור התיקון. השניים הפיקו הכנסה מעבודות אינסטלציה בהיקף של כשמונה מיליון שקלים ואף התחמקו מתשלום מס בהיקף של כ-5.7 מיליון שקלים.



השופטת דנה אמיר קבעה בגזר הדין כי "הנאשמים ביצעו את העבירות בתחכום רב ושיטתיות, בצוותא וביחד עם אחרים. העבירות בוצעו כלפי כ-39 קורבנות, במקרים רבים תוך ניצול חולשתם הנובעת מגילם המתקדם. חלקם של הנאשמים בביצוע העבירות משמעותי ועיקרי על פי המפורט בכתב האישום המתוקן, והם אלה האחראיים ליצירת התשתית הנדרשת לביצוען". 



עוה"ד אורנה גלבשטיין ורינת ברנדל מפרקליטות מיסוי וכלכלה אמרו לאחר מתן גזר הדין: "במשך שנים הנאשמים עשקו ורימו באופן שיטתי לקוחות קשישים בתוך ביתם וברגעי מצוקה, וגרמו לפגיעה קשה בכיסם ובביטחונם האישי. את ההכנסות ממעשיהם העלימו הנאשמים מרשויות המס וגרמו לנזק של מיליוני שקלים לקופת המדינה. בית המשפט קבע היום כי מעשיהם ראויים לענישה של מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח, ולפיצוי משמעותי לנפגעים אותם ניצלו".