אתי כרייף שופטת בית משפט השלום בנתניה היא החשודה בפרשת "מין תמורת מינוי". כך התיר שופט בית המשפט העליון יצחק עמית לפרסום, לאחר ששתי הערכאות הנמוכות דחו את בקשת הפרסום.

על פי החשד, כרייף מונתה לתפקיד השיפוטי בעקבות קשר בעל אופי מיני שקיימה עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה. בתמורת ליחסים האינטימיים דאג נוה למנותה מתוקף תפקידו הבכיר בלשכת עורכי הדין, ומינויה אכן אושרה בועדה למינוי שופטים ברוב של 8 חברים כאשר רק המשנה לנשיאת העליון השופט רובינשטיין התנגד למינוי.

כזכור, מלבד השופטת, נחקרה גם עורכת דין בכירה שעל פי החשד קיימה יחסים עם נוה תמורת קידום בעלה השופט מבית המשפט השלום לבית המשפט המחוזי. 

השופט יצחק עמית ציין בנימוקיו כי "החלטה זו לא הייתה קלה עלי. דרכו של שופט להתלבט ואף להתייסר בינו לבין עצמו, מבלי לשתף את הקורא בתהפוכות נפשו. ימים קשים עברו מן הסתם על השופטת כרייף ועל בני משפחתה בחודשים האחרונים, והחלטה זו בוודאי שלא תקל עליהם. מכל מקום, על מנת למנוע פרשנויות וחרושת שמועות, אדגיש כי אין להסיק מהחלטה זו לגבי עוצמת הראיות כנגדה. ההחלטה בעיקרה מעוגנת בשיקול של פומביות הדיון".
 

אפי נוה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אפי נוה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדברי השופט עמית "הפרשה יורדת לשיתי השיתין של מינוי שופטים בישראל, ובחשד לפגיעה בטוהר המידות בהליך המינוי. החשדות המיוחסים לשופטת ולעורכת הדין הם ייחודיים, וקשה להצביע על תקדים שנסיבותיו דומות". עמית החליט לחלק בין שתי החשודות, והתיר את פרסום שמה של כרייף בשל מעמדה הציבורי כשופטת, אך הותיר את צו איסור הפרסום בנוגע לעורכת הדין כיוון שהיא "אדם פרטי לכל דבר ועניין, כך שמול הנזק החמור שבפרסום לא עומד ענין ציבורי בפרסום זהותה".

"לסיכום", הוסיף השופט, "אינני מפחית בחומרתו של הנזק הצפוי מהפרסום, אך שורה של נימוקים מושכים במקרה דנן לכיוון הסרת איסור הפרסום, ובראשם עניין ציבורי מיוחד בשל מהות העניין ומיהות החשודה, והעובדה שחלוף הזמן והתקדמות החקירה לא הפיגו את החשדות".

עוה"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, פרקליטה של השופטת, מסר תגובה חריפה במיוחד וטען כי מדובר בלא פחות מאשר תפירת תיק כחלק ממאבק בין אפי נוה לפרקליט המדינה שי ניצן. "כבוד השופטת כרייף נקלעה, שלא באשמתה, לקרב ענקים בין גורמים שונים במערכת המשפט".

לטענתו, "הקשר בינה לבין אפי נווה היה קשר חברי בלבד ואינו קשור למינויה כשופטת. מדובר בשופטת מצטיינת מקצועית, חרוצה, יסודית וישרה, הזוכה לשבחים רבים על עבודתה המקצועית בעת כהונתה כשופטת ולפני כן בעבודתה רבת השנים במשטרת ישראל. לא בכדי שמונה חברי הוועדה למינוי שופטים ובהם נשיאת בית המשפט העליון בחרו בה לכהונה. השופטת כרייף משוכנעת כי חקירת המשטרה תוכיח כי לא נפל כל רבב בהתנהלותה". בקשת רשות הערעור הוגשה על ידי כתב הפלילים של הארץ ג'וש בריינר באמצעות עו"ד טלי ליבליך.