כתב אישום הוגש היום (חמישי) על ידי פרקליטות מחוז דרום נגד אסיר ביטחוני בכלא קציעות, בגין ניסיון רצח על רקע לאומני, של קצין יהודי בשב"ס. את ניסיון הרצח ביצע כנקמה על מה שסבר שהינה החלטתו של השר לביטחון פנים לשבש את קליטת הטלפונים הניידים בכלא, וכן משום שסבר שהסוהרים מרבים בחיפושים. 



הנאשם, אסלאם אלושאחיה, בן 36, הכין לשם מימוש החלטתו שתי סכינים מפיסות מתכת שחתך ממגשי האוכל שבכלא, שאוכל הלהב שלהם בין 5-6 ס"מ, והסתיר אותן מתחת למיזרון מיטתו בכלא. 



מכתב האישום עולה, כי ביום בחודש מרץ בשעות הערב, בעת שהועברו האסירים מאגף לאגף לצורך עריכת חיפוש, הוציא הנאשם סכין מכיס המעיל שלבש, הסתער לעבר הקצין ודקר אותו בצווארו בכוונה לגרום למותו, תוך שהוא צועק "אללה הוא אכבר". הנאשם רצה לדקור את הקצין פעם נוספת, אולם קצין אחר שעמד בקרבת מקום חש לעזרתו ונאבק עם הנאשם. במהלך המאבק, דקר הנאשם גם את הקצין השני בכתף.
 

בכתב האישום צוין, כי "הנאשם ביצע את העבירות מתוך מניע דתי, מדיני, לאומני או אידאולוגי, ובמטרה לעורר פחד ובהלה בציבור...". כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של נסיון רצח שהוא מעשה טרור, פציעה בנסיבות מחמירות המהווה מעשה טרור, הכנה לביצוע עבירה לפי חוק המאבק בטרור והחזקת חפץ אסור מסוכן המהווה מעשה טרור.
 
הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מהפרקליטת נמסר, כי הנאשם מרצה עונש מאסר של 19 שנים, לאחר שהורשע בבית המשפט הצבאי בשומרון בעבירות ביטחון וביניהן ניסיון רצח של אזרחים ישראלים, בכך שהוביל מחבל מתאבד לעיר חדרה.