בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) על אנטון פרוס, שנסע שיכור ותחת השפעת סמים בכביש 1 לפני שנתיים וגרם למותם של אביעד אלמלם ואלישבע חדד ז"ל שבע וחצי שנות מאסר בפועל, פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 16 שנים מיום שחרורו מהכלא ופיצוי כספי על סך של של 60,000 שקלים לכל משפחה. כמו כן נגזר עליו לפצות את אחות המנוחה, שנפצעה קשה בתאונה ורגלה נכרתה, בסך של 25,000 שקלים. פרוס הורשע בגין שתי עבירות של הריגה, גרימת חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בזמן פסילה ועבירות נוספות. 



כזכור, באוקטובר 2016 נהג הנאשם ברכבו בכביש מספר 1 מביתו של חברו בראשון לציון לכיוון ירושלים וזאת למרות שרישיונו נפסל חודשים ספורים קודם לכן ע"י ביהמ"ש בגין נהיגה בשכרות. קודם לתחילת הנהיגה שתה הנאשם בבית החבר שלושה בקבוקי בירה וכן צרך סם מסוג קנביס. חרף העובדה שהחבר הציע לנאשם להמתין בביתו עד לחלוף "הסטלה", כלשון החבר, ולמרות שלפי התרשמות החבר הנאשם היה "עייף גמור", החליט הנאשם לעלות על רכבו ולנהוג לכיוון ירושלים. בנסיבות אלה קבע בית המשפט כי "אין פלא שהנסיעה הסתיימה באסון קשה בו נהרגו אביעד אלמלם ז"ל - בן 19 במותו, ואלישבע חדד ז"ל -בת 21 במותה. כמו כן נפצעה קשה בתאונה אסנת חדד, אחותה של אלישבע ז"ל, ומאוחר יותר בבית החולים נכרתה רגלה מעל הברך".



מכתב באישום שהוגש נגדו לאחר התאונה עלה כי במהלך הנסיעה לירושלים, כאשר הנאשם לא שמר על מרחק מהרכב שנסע לפניו, האט הרכב שלפניו את נסיעתו לאחר שהבחין ברכבם של המנוחים כשהוא עומד בשול הדרך בצמוד לגדר הבטון המפרידה בין הנתיבים המובילים לירושלים, לבין הנתיבים המובילים לת"א. בשל מצבו ולאור העובדה שלא שמר מרחק מהרכב שלפניו, הנאשם לא הספיק לבלום את רכבו, פגע מאחור ברכב שלפניו וזה נהדף אל עבר רכבם של המנוחים. כתוצאה מפגיעת הרכב נהרגו שני המנוחים שעמדו מחוץ לרכבם, נפצעה נוסעת אחת באורח קשה וכן נפצעו נוסעת נוספת ונהג הרכב שנסע לפני הנאשם. בנוסף, משהגיעו השוטרים למקום התאונה מסר להם הנאשם כי ברכבו נהג חברו כאשר במקביל הוא מתקשר לאותו חבר ומבקש ממנו להגיע למקום התאונה.



בשל כך הורשע הנאשם בשתי עבירות של הריגה, עבירה של גרימת חבלה חמורה, שתי עבירות של פציעה, עבירה של נהיגה בשכרות, עבירה של נהיגה תחת השפעה, עבירה של שיבוש מהלכי משפט, שלוש עבירות של גרימת נזק לאדם ולרכוש ועבירה של נהיגה בזמן פסילה.



בגזר הדין נכתב כי: "במעשיו גילה הנאשם חוסר אחריות משווע, אשר מבטא זלזול מוחלט בערך השמירה על חיי אדם. הנאשם צרך אלכוהול וסמים גם יחד, בכמויות לא מבוטלות, ויצא לדרכו כשהוא נתון להשפעתם של אלו. הנזק לו גרם הנאשם קיצוני בחומרתו. במעשיו הוא גרם למותם של שני בני אדם, כל אחד מהם הוא בבחינת עולם ומלואו. הנאשם אף גרם לפציעתה הקשה של מעורבת נוספת ובכך שינה לעד את מסלול חייה." עוד צוין בגזר הדין כי "נהיגתו של הנאשם תחת השפעת סמים או אלכוהול לא הייתה בבחינת מעידה חד-פעמית. יתר על כן, הנאשם הפגין זלזול בחוק בכך שחודשים ספורים בלבד לאחר שהורשע בנהיגה תחת השפעה הוא שב ונהג ברכב כשהוא נתון להשפעת סמים ואלכוהול וזאת למרות שרישיונו נפסל. זלזול זה, אשר בזו הפעם גרם לאסון קשה, מחייב הטלת עונש מרתיע על הנאשם, לבל ישוב לבצע עבירות."



עו"ד סאמי חוראני מפרקליטות מחוז ירושלים: "אנו רואים חשיבות בענישה מרתיעה המגדירה באופן חד וברור כי חובתו של כל אדם לצפות את האפשרות שנהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים תגרום למותם של אחרים. במקרה זה, הכתובת הייתה על הקיר. הנאשם נהג כשהוא בפסילת רישיון לבילוי אצל חבר בראשון לציון, הוא שתה בדרך אליו, ובהמשך שתה ועישן סמים אצל החבר. הנאשם החליט במצבו זה, וחרף אזהרתו של החבר, לנסוע ברכבו חזרה לביתו. החלטה זו הביאה אסון על שתי משפחות. הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי משפחות המנוחים והנפגעים, אשר ממשיכים לשאת את הכאב והצער שגרם הנאשם במעשיו".