מדיניות חדשה בהוצאה לפועל: רשות האכיפה והגבייה מקדמת מדיניות חדשה בעלת משמעויות דרמטיות במאבק בטרור וביחסי ישראל והרשות הפלסטינית. ממסמך שהגיע לידי "מעריב" עולה כי המרכז לגביית קנסות, הפועל במסגרת רשות האכיפה והגבייה, גיבש מדיניות שלפיה ישראל תגבה מהרשות הפלסטינית את הפיצויים שנפסקו בבתי משפט נגד מחבלים שרצחו ופצעו ישראלים. אלו סכומים שעשויים להצטבר למאות מיליוני שקלים.
 
עד כה, המחבלים חויבו בקנסות ובפיצויים בסכומים גבוהים מאוד, אך ברובם המוחלט של המקרים היה בלתי אפשרי לגבות מהם את החוב, כיוון שהיו מעוטי נכסים. בשל כך, כמעט ולא הוגשו תביעות אזרחיות נגד המחבלים. לפי המדיניות המתגבשת כעת, ההוצאה לפועל של ישראל תעקל את החוב מהרשות הפלסטינית ותהפוך אותה ל"חייבת", בטענה שהמשכורות שהיא מעבירה למשפחות המחבלים הן הכנסות שיש לקורבנות המחבלים זכות להיפרע מהן. 
 
כיוון שהרשות הפלסטינית תסרב, כמובן, להעביר את המשכורות למשפחות הקורבנות, תוגדר היא עצמה כחייבת. בזכות הגדרה זו אפשר יהיה להיפרע מהרשות הפלסטינית, כיוון שישראל גובה עבורה את מסי המע"מ. מהמסמך עולה עוד כי מדיניות מהפכנית זו זקוקה כעת לאישורם של שרי המשפטים והאוצר. לנוכח הרגישות המדינית, יש לשער כי את ההחלטה יקבל ראש הממשלה בעצמו.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בתגובה לחשיפה כי "הרשות הפלסטינית היא רשות תומכת טרור שמעניקה עשרות אלפי שקלים למשפחות מחבלים. הלוקסוס של "הרצחת וגם ירשת" ייפסק. משפחות נפגעות הטרור יקבלו את הפיצויים המגיעים להן. זה המינימום שהמדינה מחויבת לעשות".
 

בתוך כך, 6 מיליון שקלים מתוך כספי המסים של הרשות הפלסטינית הועברו השבוע לבנותיהם של שרון ויניב בן שלום, שנרצחו בפיגוע ירי לפני 16 שנה, בעיצומה של האינתיפאדה השנייה. שופט בית המשפט המחוזי משה דרורי פסק לפני כשנתיים כי לרשות הפלסטינית יש אחריות נזיקית לרצח, וחייב אותה בפיצויים כבדים. 
 
כעת, לאחר הליך מורכב, גבתה ההוצאה לפועל את החוב באמצעות משרד האוצר, המחזיק בכספי המסים של הרשות הפלסטינית. יצוין, כי הרשות הפלסטינית התנגדה לתשלום, בטענה לחסינות, אולם זו נדחתה בידי הרשמת קרן פרג'ון זיטמן. נוסף לכך, בסוף השבוע שעבר דחה שופט בית המשפט השלום בתל אביב משה סובל את הערעור של הרשות הפלסטינית נגד החלטת ההוצאה לפועל, לגבות 3.5 מיליון שקלים עבור משפחת עמית מנטין ז"ל, שנרצח גם הוא בשנת 2003 בידי מחבל פלסטיני שעבר אימונים במחנה של הרשות הפלסטינית. בית המשפט דחה את כל טענות הרשות הפלסטינית לחסינות, וקבע כי הסכום יועבר ליורשי מנטין.
 
מטעמו של מנהל רשות האכיפה והגבייה תומר מוסקוביץ נמסר בתגובה: "אנו מברכים על העברת הכספים ושמחים על ההזדמנות לקחת חלק בתהליך השלמת הפיצוי למשפחות הנפגעים". עם זאת, ברשות האכיפה סירבו להתייחס למדיניות המתגבשת.