בצעד דרמטי וחריג למדי שלא זכור כמותו גבתה היום (שני) חוקרת ילדים מטעם משרד הרווחה עדות נוספת מהילדה בת השבע, קורבן האונס שאירע באזור בנימין, וזאת בשעה שכבר הוגש כתב אישום לבית המשפט כנגד מחמוד קטוסה, תושב דיר קדיס, עובד אחזקה בבית הספר שבו היא לומדת. נציין כי קודם לזימונה של הילדה לגביית עדות נוספת ביקרו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י המנהלים עתה את החקירה בבית הוריה של הקטינה ואספו משם ממצאים שהובילו ככל הנראה להתפתחות המשמעותית, ערב לפני הדיון בבית המשפט בהקשר לגורלו של כתב האישום נוכח כשלי חקירה שנחשפו בימים האחרונים. 

את העדות גובה ממנה חוקרת ילדים בכירה במרכז שירותיו הרווחה, לנוכח ממצאים שנאספו הבוקר בבית הוריה, וכן לאור הפרטים שעלו בחקירה ביומיים האחרונים. פרקליטי משפחת הילדה, עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, ביקרו במילים קשות את התנהלות המשטרה, ואת איסוף הממצאים מבית הילדה וטענו כי היה צורך לעשות זאת בראשית החקירה ולא פחות מיממה לפני דיון בבית המשפט שלקראתו ייתכן והפרקליטות תמשוך את כתב האישום נגד הנאשם מחמוד קטוסה. "זה היה נדרש כמו בכל חקירה מסוג זה", אמר עו"ד גבאי.

בינתיים, פגישה שאמורה הייתה להתקיים הבוקר בין הפרקליט הצבאי לעורכי הדין של המשפחה בוטלה ובמקומה לא נקבע מועד אחר. באותה הפגישה אמור היה הפרקליט הצבאי לדווח לפרקליט המשפחה האם תבקש הפרקליטות למשוך את כתב האישום בשלב זה, או שמא תיאבק עליו בבית המשפט ותבקש להשאיר את קטוסה במעצר.

כזכור, מוקדם יותר פרסם מעריב אודות טענות וחילופי האשמות בין הגופים המעורבים בפרשה לרבות משטרה , הפרקליטות הצבאית, משפחת הקטינה ובית הספר שבו היא לומדת. בשעות הבוקר ניתנה ההנחייה להגיע אל בית המשפחה של הנאנסת, לגבות עדויות מהוריה, לאסוף ממצאים ופריטים שהיו שם כבר מראשיתה של החקירה, כך לטענת פרקליטי המשפחה עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, ומאוחר יותר להוביל את הילדה אל משרדי הרווחה כדי שחוקרת ילדים בכירה תגבה ממנה עדות פעם נוספת ככל הנראה בהמשך לאותם ממצאים. 
בימים האחרונים, נשמעו טענות וחילופי האשמות בין כל הגורמים הקשורים בפרשה, כפי שפורסם במעריב, ואפשר להעריך שטענות מסוג זה יישמעו גם הפעם לאור ביטול אותה הפגישה. בשלב זה לא ברור האם הפרקליטות לבקש את שחרורו של קטוסה או שמא הממצאים שנאספו הבוקר ועדות הילדה יהיה בהם לזרוק אור על התשתית הראייתית המקרטעת בשלב זה, ולהעצים את החקירה בה נחשפו כשלים לא מעטים.