הפרקליטות הגישה אתמול (רביעי) כתב אישום חמור במיוחד נגד יוסף קארו, אזרח ארה"ב שעלה לארץ והתגייר בישראל בגין שורת מעשי אונס בשתי קטינות בנות 3 ו-7 במעשים שהתרחשו לפני שני עשורים, בין השנים 2001-1999. קארו תקף את הקטינות שהוריהן עשו עימו חסד, הכניסו אותו לביתם וניסו לסייע לו בהליך הגיור ובהתאקלמות בישראל.



אלא שמאחורי כתב האישום עומדים מחדלים קיצוניים במיוחד של המשטרה לכאורה. מתברר כי נאשם זה הואשם במדינת אורגון שבארה"ב בשורת מעשי אינוס קטינות בשנת 2000. קארו היה רשום באתר ה"אינטרפול" כאחד מ-50 העבריינים המבוקשים ביותר על ידי הארגון. בכל אותן שנים, קארו שהה בארץ ללא כל בעיה וללא שהמשטרה עושה דבר כדי לאתרו ואף לא ידעה כלל שהוא מבוקש.



בשנת 2001 הוגשה תלונה שקארו ביצע בשתי הקטינות הללו כמו גם בקטינות נוספות מעשי אונס חמורים, אולם התיק בעניינן של שתי הקטינות נסגר מחוסר ראיות כיוון שבעקבות הטראומה הן לא שיתפו פעולה עם חוקרת הילדים. בגין מעשי האונס בבנות האחרות הורשע קארו בשנת 2002 ונשלח ל-5 שנות מאסר.



למרות זאת, כשנעצר ונחקר על ידי המשטרה באותה תקופה לא נעשתה כל בדיקה על ידי המשטרה האם קארו שעלה לארץ בנסיבות מיוחדות חשוד במעשים דומים בחו"ל. יש לציין כי המידע היה נגיש באמצעות חיפוש פשוט בגוגל עם שמו של קארו.



צביקי פליישמן. צילום: יח"צ



לפני שלוש שנים נודע לאחת הקטינות כי חרף היותו אנס סדרתי, קארו לא נשלח למאסר עולם אלא כבר ב-2005 השתחרר מהכלא. היא סברה שעל מעשיו חלה התיישנות ולכן לא התלוננה במשטרה, אך פנתה לארגון JCW הנאבק בפדופיליה במגזר החרדי וביקשה כי יאתרו אותו ויזהירו את הבאים איתו במגע. עוד היא ביקשה שהארגון יוודא כי הוא לא עובד עם ילדים ולא בא עימם במגע. בארגון JCW הצליחו לאתר אותו בצפת, ולפני שנה וחצי הקטינה הגישה נגדו תלונה במשטרה כשהבינה שהדבר עדיין אפשרי. אולם בעקבות פרסום בתקשורת, קארו נמלט לפני שהגיעה המשטרה לעצור אותו.



המשטרה נואשה מלחפש אותו, אולם עבודה מאומצת של הארגון גילתה כי הוא נמצא בנתניה, זאת למרות שהמשטרה טענה באותו זמן כי הוא נמצא בכרמיאל. למפרע התברר כי במסמכים רשמיים של משרד הפנים, שהיו בידי המשטרה, צוין כי הוא תושב נתניה.



קארו עבר לאחרונה אירוע מוחי קל ואושפז בעקבות כך במוסד רפואי מסוים באיזור המרכז. לדברי גורם בצוות הרפואי, הוא חשד שמשהו מאוד מוזר אצלו, ועשה חיפוש בגוגל בעניינו. או אז מצא את ההיסטוריה הפלילית שלו ואת היותו מבוקש על ידי האינטרפול. הוא התקשר למשטרה וסיפר כי קארו מאושפז במוסד, אולם במשטרה ענו לו כי קארו לא מבוקש ולא חשוד בדבר, זאת למרות שהיה נגדו צו מעצר בגין אונס שתי הקטינות. הגורם התקשר לאחר זמן מה שנית, ושוב קיבל תשובה שהוא כלל לא חשוד. 

אלא שבכך לא תמו המחדלים. לאחר זמן מה, המוסד הרפואי קיבל מכתב מהמשטרה ובו נכתב כי קארו חשוד במעשי אונס ועליו להתייצב לחקירה. זאת במקום שהמשטרה תגיע בעצמה למוסד הרפואי ותעצור את האנס והנמלט הסדרתי. במוסד הרפואי התקשרו חזרה לתחנת המשטרה ואמרו כי קארו נמצא אצלם ואמרו שבשל מצבו הרפואי לא יוכל ללכת בעצמו ולכן כדאי שהמשטרה תבוא אליו או שישלחו לו מונית. לתדהמתם, בתחנת המשטרה אמרו כי הוא כלל לא חשוד. במוסד הרפואי היו המומים ואמרו כי הם מחזיקים בידם את המכתב מתחנת המשטרה שמזמן אותו לחקירה, אולם במשטרה התעקשו כי הוא לא חשוד.



לבסוף, לאחר שהבין מגורמים בכירים במשטרה שיוסף קארו מבוקש למעצר והמשטרה אינה עושה מאמצים לאתרו, נכנס צביקי פליישמן סמנכ"ל החקירות של ארגון JCW לתמונה וניסה במשך חודשים ארוכים להתחקות אחר עבריין המין. לפני מספר שבועות הוא קיבל מידע על פרוצדורה רפואית אותה קארו אמור לעבור. צוות חקירה של הארגון בראשות צביקי פליישמן הגיע למקום, זיהה אותו באופן וודאי ויצר קשר עם המשטרה על מנת שיבואו לעצור אותו. לאחר מעשה התברר שהגעת המשטרה לא הייתה טריוויאלית שכן ביתר הפעמים המשטרה לא הגיעה.



בחקירה הודה במעשי האונס המזעזעים בקטינות בנות ה-7 וה-3, כמו גם במעשי האונס בפורטלנד, אורגון. כאמור, אתמול הוגש כתב האישום החמור.


לטענת ארגון JCW, הארגון יודע על עברייני מין רבים שניצלו את חוק השבות כדי לברוח ממדינותיהם ולעלות לארץ. לטענתם, המשטרה לא פועלת להסגיר אותם למדינות מהן נמלטו.



ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל מנהלת חקירותיה ביסודיות ובמקצועיות, בהתבסס על תשתית ראייתית ושיקולים מקצועיים ובהתאם להוראות החוק, הכל במטרה אחת ויחידה, להגיע לחקר האמת.
"הודות לפעילות מקצועית נחשפות מדי שנה  עשרות פרשיות וחשודים, לרבות בתחום הפדופיליה, במסגרתן נעצרו חשודים, הוגשו כתבי אישום, הורשעו עבריינים וניתנו גזרי דין מחמירים. ככל שנדרשת מעורבות של רשויות נוספות בארץ ובעולם, משטרת ישראל פועלת עמם בשיתוף פעולה. בנוגע לנשוא פנייתך, כתב האישום החמור שהוגש נגד נשוא פנייתך מדבר בעד עצמו.
"בנוגע לטענה הנוגעת להסגרת החשוד נציין כי בקשות הסגרה מטופלות על ידי המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים ולכן יש לפנות אליהם בנושא. נדגיש כי במקרה נשוא פנייתך לא הועברה פנייה למעצר החשוד לצורך הסגרתו למדינה אחרת. משטרת ישראל תמשיך להיאבק בנחישות  בתופעה החמורה של ביצוע עבירות מין בקטינים ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא לדין את העבריינים".