פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד ישי יהב, תושב ירושלים בן 20, בגין אונס ומעשים מגונים בבת 14 הסובלת מליקוי שכלי. לפי כתב האישום, בתאריך 23.8.19, הגיעה המתלוננת, קטינה בת 14 הסובלת מליקוי שכלי, לגן משחקים בירושלים. הנאשם פנה אליה והחל לשוחח עימה. בשלב מסוים אמר הנאשם למתלוננת כי היא צריכה לבוא איתו, ובחלק מהזמן אף לקח אותה בכוח בידיו ואיים עליה שאם לא תבוא איתו, הוא יפגע בה. 
 
המתלוננת אמרה לנאשם כי היא איננה מעוניינת לבוא עימו, אך הנאשם המשיך במעשיו. בעקבות כך הלכה המתלוננת עם הנאשם במספר רחובות בשכונה. המתלוננת חזרה ואמרה לנאשם מספר פעמים כי היא צריכה לחזור לביתה, ואילו הנאשם אמר לה בתגובה "מה את לא אוהבת אותי?", נישק אותה בפיה שלא בהסכמתה. בנוסף, קילל אותה ואמר לה כי היא צריכה לבוא איתו.

במהלך השיחות ביניהם, הבין הנאשם כי המתלוננת סובלת מליקוי שכלי. לאחר מכן הוביל הנאשם את המתלוננת לכיתה ריקה במוסד חינוכי סמוך, שם ביצע בה אונס ומעשים מגונים. בסביבות השעה 22:45, חזרו הנאשם והמתלוננת לרחוב סמוך, שם אותרו על ידי שוטרים שהיו במקום וחיפשו אחר המתלוננת. בית המשפט התבקש להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. 

לפני כשבועיים הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד יוסף קארו, בן 48 מכרמיאל, בגין ריבוי מעשי אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים תוך שימוש בכוח, גרימת סבל גופני, הפעלת אמצעי לחץ או איום באחד מאלה ועבירת איומים. על פי כתב האישום, בין דצמבר 1999 ועד אוקטובר 2001 ביקרו המתלוננות, קטינות ילידות 1993 ו-1997, לעיתים תכופות כל אחת לבדה, בדירתו. 
 
במהלך ביקוריה של אחת המתלוננות ובהיותה בת 7 לערך, בתדירות של אחת לשבוע לפחות, במהלך שעות אחר הצהריים ביצע קארו בקטינה עשרות רבות של מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים. בנוסף, הוא ביצע מעשה אינוס בקטינה הנוספת בהיותה בת 3-4 לערך, בכך שהחדיר את אצבעותיו לאיבר מינה ובהזדמנות אחרת, ביצע בה מעשה מגונה בביתה בעת שישנה. קארו חדל ממעשיו כשהקטינה התעוררה.