בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (רביעי) את אמג'ד ג'בארין  תושב אום אל פחם בביצוע עבירות של סיוע לרצח, סיוע לחבלה של ממש , פעולה בנשק למטרות טרור, שיבוש מהלכי משפט וקשר לפשע. הוא נשלח ל-16 שנות מאסר בפועל ונדרש לשלם קנס של 500 אלף שקלים, זאת מפני שסייע למחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית בשנת 2017, בו נרצחו רס״מ האיל סתאוי ז״ל ורס״מ כמיל שנאן ז״ל ונפגעו שוטרים נוספים .
ג'בארין הוא קרוב משפחה של אחד ומכרם של שניים ממבצעי הפיגוע בהר הבית ועל פי גזר הדין הוא היה מודע לתוכנית הפיגוע של המחבלים כבר בשלבים המוקדמים שלה. המצבעים שוחחו בקרבתו על כוונתם לבצע פיגוע ירי בהר הבית, בו יירצחו בני אדם. "הנאשם מודע לכך שמדובר בתכנון לבצע מעשה טרור. בהמשך נוכח הנאשם גם בשיחותיהם לגבי מתווה הפיגוע, ראה את הנשקים ששימשו לפיגוע, הסיע את המחבלים לאימוני ירי באותם נשקים ובשלב מסוים אף הוצע לו לבצע ביחד עימם את הפיגוע והוא סרב", נכתב.

עוד נכתב בגזר הדין: "הנאשם נסע  עם שניים מהמחבלים להר הבית, שם ראה כי הם בוחנים את מצלמות האבטחה. ובערב הפיגוע, ראה הנאשם את המחבלים מתחמשים במסגד "אלמלסה" באום אל פחם לקראת ביצוע הפיגוע, והבין כי הם יוצאים לבצעו בהר הבית. הנאשם הסיע את המחבלים לנקודת ההסעה באום אל פחם ביודעו כי הם יוצאים לבצע את הפיגוע וכשהם חמושים בכלי הנשק ששימשו אותם בביצועו. טרם ההסעה, מסרו המחבלים לנאשם  את חפציהם האישיים וביקשו שיחזיר אותם לבני משפחותיהם".


חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן שבנו נרצח בפיגוע התייחס לגזר הדין: "העונש לא מידתי. בית המשפט מסייע לרוצח הבא שמתכונן עכשיו באום אל פחם לעשות עוד פיגוע בירושלים". לדבריו, צריך להרוס את הבתים של המחבלים, של המחבל הזה, למנוע את הזכויות שלו את בביטוח הלאומי ולעשות חקיקה של עונש מוות למחבלים.

 
כזכור, שלושה מחבלים שיצאו מתפילה בהר הבית פתחו ביולי 2017 בירי לעבר שוטרים בשער האריות בירושלים, והרגו שניים מהם. שוטר נוסף נפצע באורח קל וחובש מד"א שהגיע למקום לטפל בפצועים נפצע גם הוא באורח קל. כוחות משטרה גדולים היו במקום האירוע ניטרלו את שלושת המחבלים.