מכת מדינה: כוחות משטרת ישראל הוזעקו במהלך השבת לכתובת בירושלים בעקבות דיווח שכנים על מטפלת זרה התוקפת קשיש בן 95 באגרופים ודחיפות. השוטרים שהגיעו למקום תוך זמן קצר, איתרו את החשודה, אזרחית סרילנקה בשנות ה-50 לחייה, ועצרו אותה לחקירה בחשד לתקיפת חסר ישע וגרימת חבלה ע"י אחראי. הבוקר (ראשון) תובא החשודה בפני בית משפט השלום בבקשה להאריך את מעצרה.



המקרה התגלה לאחר שאחד השכנים ראה, על פי עדותו, את המטפלת תוקפת את הקשיש וחובטת בו באגרופים בגבו בספסל סמוך לבית. לאחר שראה את המקרה, הזעיק השכן את המשטרה, שאיתרה את הקשיש ואת המטפלת, והזמינה צוות מד"א שזיהה חבלה על ידו הימנית של הקשיש. לאחר האירוע, הודיעה המשטרה על המקרה לבני המשפחה. בחקירתה הכחישה המטפלת את המיוחס לה.



בשנים האחרונות מספר אירועי התעללות בחסרי ישע בישראל, כאשר רק ביטדש אוקטובר האחרון נעצרה מטפלת זרה, אזרחית אוקראינה בת 38, בחשד שתקפה קשישה בת 82 השוהה במרכז סיעוד בתל אביב בעת שהגיעה לטפל בה. חודש לפני כן נעצרה עובדת זרה ממולדובה, בחשד שתקפה את הקשישה בה טיפלה, זאת לאחר שבתה של האחרונה הגישה תלונה במשטרה בעקבות צפייה במצלמות שתיעדו, לטענתה, את התקיפה. ל"מעריב" נודע כי בתה של האם חשדה שאמה עוברת התעללות והתקינה מצלמה. מצפייה בסרטוני המצלמה עלה, כי המטפלת דחפה את האם וחבטה בה. הבת מיהרה למשטרה שצפתה גם היא בסרטון ועצרה את המטפלת. במקביל, המשטרה צופה בסרטונים נוספים כדי לבחון האם מדובר במקרה חד פעמי.