פרקליט המדינה שי ניצן מתח הערב (שלישי) ביקורת על שר המשפטים אמיר אוחנה. בדברים שנשא בכנס הפרקליטות באילת, אמר ניצן כי מאז מינוי אוחנה לשר, לא זומן כלל לפגישת עבודה עמו. "לצערי העמוק, במשך ארבעה חודשים לא זומנתי לשיחה, לא לפגישת עבודה, כלום. זה שונה לחלוטין ממה שהכרתי. השר מעולם לא שאל אותי על פגם שאני רואה בפרקליטות והצטערתי על זה. די נדהמתי כששמעתי את המתקפות שלו על הפרקליטות", אמר ניצן.
עוד הוסיף ניצן: "יש מסע של כל מיני גורמים, שכל ייעודו הוא לגרום לאי אמון בפרקליטות. כל הטעמים לכך ידועים. מכים בפטיש ואז אומרים שאמון הציבור ירד. ברור שירד. יש כוחות אדירים שעושים כל מאמץ לפגוע". 

לפני כן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס גם הוא לביקורת החריפה המוטחת במערכת המשפט על רקע הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדברים שנשא מנדלבליט באירוע הפתיחה של ההשתלמות השנתית של פרקליטות המדינה באילת, אמר היועמ"ש כי הוא "מזועזע" מהשקרים לדבריו המוטחים במערכת."ביום חמישי האחרון נפל דבר בישראל", אמר מנדלבליט, "קיבלתי החלטה על הגשת כתב אישום בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית - שוחד ומרמה והפרת אמונים, כנגד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. זה לא דבר של מה בכך. כפי שאמרתי ביום חמישי בערב - קיבלתי את ההחלטה הזו בלב כבד, אך בלב שלם. עוד אמרתי ביום חמישי את המובן מאליו – כי עד להכרעה בעניינו של ראש הממשלה ע"י בית המשפט, הוא מוחזק חף מפשע. אתמול קיימתי דיון בשאלת ההשלכות של כתב האישום במישור המנהלי, ולפי חוות דעתי המשפטית שאת תוכנה פרסמתי, לא קמה עילה משפטית לכך שנתניהו יסיים את כהונתו כראש הממשלה כתוצאה מכך". 
 
"בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה של כולנו. הוא עומד בראש הדרג המדיני, שאותו אנחנו משרתים, אותו אנו מייצגים בערכאות, ולו אנו מספקים ייעוץ משפטי לשם הגשמת מדיניותו בגבולות הדין. אלה הן מושכלות יסוד, ולא חל בכך כל שינוי. פרקליטות המדינה לא נמצאת חס וחלילה בעימות עם ראש הממשלה או עם מי משרי הממשלה. כך גם היועץ המשפטי לממשלה. אנחנו גוף ממלכתי של המדינה, פועלים מטעמה ובשמה, ומייצגים אותה בערכאות. למרבה הצער, הגישה הממלכתית והאחראית שבה אנו נוקטים ושעליה נקפיד לשמור, לא תמיד מאפיינת גורמים אחרים. אני שומע ביטויים שאין להם מקום בשיח הציבורי – שמכוונים כלפי מערכת אכיפת החוק, וכלפי בכירים מסוימים בתוכה. אני שומע איומים. אני שומע שקרים. אני שומע הכפשות חסרות ביסוס. זה פשוט מזעזע", תקף מנדלבליט בדבריו והתייחס לעובדה שבכירי הפרקליטות נאלצים להסתובב עם מאבטחים: "פרקליט המדינה, שי ניצן, הוא משרת ציבור בכל רמ"ח אבריו. הוא משפטן מעולה. הוא אדם ישר והגון. ליאת בן ארי, כשמה כן היא - בת למשפחת האריות. היא לוחמת אמיתית. רואה נגד עיניה את שלטון החוק, ואותו בלבד. העובדה ששי וליאת מסתובבים עם מאבטחים רק בגלל שמילאו את תפקידם - היא בלתי מתקבלת על הדעת".
 
עוד הוסיף היועמ"ש: "פרקליטות המדינה היא חומת המגן של מדינת ישראל מפני הפשיעה והשחיתות השלטונית, מפני פגיעה בזכויות אדם, מפני ניצול לרעה של כוח השררה, ומפני מצב בו "לית דין ולית דיין". מובן כי אין בכך כדי ללמד שפרקליטות המדינה חפה מטעויות, או שהיא חסינה מביקורת. פרקליטות המדינה היא אחד הגופים שנתונים תחת הכי הרבה גופי בקרה במדינת ישראל – מעבר לבקרה הפנימית של מנהלי היחידות ופרקליט המדינה, קיימת גם ביקורת של מבקר המדינה, ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, ונציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות". 
 
"אנחנו לא מפחדים מביקורת", הדגיש מנדלבליט, "ובלבד שמדובר בביקורת עניינית, ובשיח מכבד ובונה. חבריי היקרים אנשי פרקליטות המדינה, אני חש זכות גדולה על העבודה המשותפת אתכם. אתם יכולים להיות גאים על היותכם חלק ממערכת חשובה, מפוארת, אחראית, ממלכתית, מערכת שלא יודעת מורא, אלא את מוראו של הדין, מערכת ששמה לנגד עיניה את שלטון החוק, את האינטרס הציבורי, ואת טובתם של אזרחי המדינה. אני גאה בכם על כך".