אורלי בן ארי-גינזברג, מונתה היום (שלישי) לממלאת מקום פרקליט המדינה, על ידי שר המשפטים, אמיר אוחנה, ובניגוד להמלצת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שאמר כי "קיימת מניעה משפטית למנות אותה לתפקיד".



בן ארי-גינזברג, המתגוררת בתל אביב, נולדה בשנת 1965, והיא נשואה עם שלושה ילדים. את שירותה הצבאי עשתה ביחידת 8200 בחיל המודיעין. היא בוגרת המכללה לביטחון לאומי ובעלת תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. בנוסף, סיימה בהצטיינות את לימודי התואר הראשון באוניברסיטת תל אביב ואת הסמכתה לעריכת דין קיבלה ב-1991. היא אוחזת גם בתואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.



עד היום, והחל משנת 2012, משמשת כמשנה לפרקליטת מחוז מרכז פלילי. את דרכה בפרקליטות התחילה בשנת 1992 וקודם לכן עבדה כשנה במשרד פרטי את התמחותה עשתה בפרקליטות מחוז מרכז ובבית המשפט המחוזי. יחד עם זאת, היא משמשת כאב בית הדין המשמעתי הארצי בלשכת עורכי דין ומנחה פרקטיקום באוניברסיטת תל אביב.



שר המשפטים, אמיר אוחנה, החמיא לבן ארי-גינזברג ואמר עליה כי "היא תשמר את מה שראוי לשימור והדבר המרכזי שתעשה זה לפעול למען חיזוק אמון הציבור בפרקליטות, שנמצא בשפל של כל הזמנים". הוא הוסיף כי "התרשמתי כי היא חזקה מאוד ומאמין שתעמוד בכל הלחצים, שמצער אותי בכלל שיש כאלה".