"כל הקטינים, כל אחד על פי חלקו, מעורבים בעבירות חמורות ביותר כלפי המתלוננת נערה צעירה בת 14. מדובר באירועים קשים, חלקם אף מזוויעים, אשר התרחשו לפי החשד במהלך תקופה בת מספר חודשים, חלקם בבתיהם של מי מהחשודים וחלקם מחוץ לבתים בשטח פתוח" כך תיאר היום (רביעי) שופט בית משפט השלום בראשון לציון גיא אבנון, את החשד לפרשת אונס קבוצתי שבוצע לכאורה בקטינה באזור השפלה ואשר בעטייה נעצרו תשעה קטינים בגילאי 15 – 16 תושבי השפלה. כל הנערים נשלחו למעצר בית ואתמול כאמור החליט השופט מלמד להאריך את תקופת מעצר הבית הלילי בין השעות 22.30 ועד לשעה 06.00 בבקר למשך 30 ימים נוספים. 
 
בהחלטתו ציין השופט אבנון כי ההחלטה להתיר את פרסום עצם קיומה של החקירה התקבלה לבקשת המשטרה וזאת אחרי שצמצם את בקשתה ולא התיר לפרסם את פרטי החקירה. "אומר את המובן מאליו. בשלב זה מדובר עדיין בחשדות בלבד, וחזקת החפות של כל אחד ואחד מהחשודים עומדת לו כמובן. מנגד, חומרי החקירה שהובאו לעיוני במהלך החודש שחלף, מבססים חשד סביר בעוצמה גבוהה ביותר, הקושר כל אחד מהחשודים לעבירות המיוחסות לו".
 
השופט ציין כי חרף הזמן הארוך שחלף מאז פתיחת החקירה עדיין לא הסתיימו הפעולות הנדרשות ועל היחידה החוקרת בשילוב ידיים עם הפרקליטות להמשיך ולקדם את פעולות החקירה על מנת להגיע לחקר האמת. "החשודים כולם היו עצורים לפרק זמן לא מבוטל , קרוב לשבועיים אשר במהלכם קיים בית המשפט הן במותב זה והן במותבים שונים של ערכאות הערר בדיקה קפדנית של חומרי החקירה , של אופן קידום החקירה , על היחידה החוקרת ושל הצורך בהחזקת החשודים במעצר".
 

לפני שבועיים הורה השופט אבנון על שחרור כל החשודים בתנאים מגבילים קשיחים "ועתה מבקשים הצדדים להאריך את תקופת התנאים המגבילים תוך שינוי משמעותי בדמות הותרת החשודים בתנאי מגבלת תנועה (מעצר בית) בשעות הלילה, תחת פיקוח ערבים שאושרו, זאת למשך 30 ימים נוספים". כאמור השופט אבנון החליט להקל בתנאי השחרור באופן שמאפשר את תנועתם עד לשעת הלילה ואולם אסר עליהם ליצור קשר ישיר או עקיף עם המתלוננת.