בית משפט השלום בראשון לציון החליט היום (שלישי) לשחרר ממעצר בית את כל תשעה הנערים מהשפלה, החשודים באונס קבוצתי של נערה בת 14. השופט גיא אבנון החליט כאמור להקל בתנאי שחרורם ולבטל את מעצר הבית הלילי והפיקוח שהוצמד לחשודים, לאחר שעיין בתגובת הפרקליטות לערעור שהגיש אחד החשודים בעניינו לבית המשפט המחוזי, ולאחר שמצא כי הפרקליטות מתירה את ההחלטה בעניינם לשיקול דעתו של בית המשפט.



בנוסף, נמסר מבית המשפט כי אין בשחרורם של החשודים קביעת עמדה בנוגע לפרשה החמורה, וגם פרקליטי הנערים ממתינים עתה להחלטת פרקליטות מחוז המרכז, האם להגיש כתב אישום כנגד מי מהחשודים.



כזכור, החשודים נעצרו תחת מעטה של צו איסור פרסום גורף כבר במהלך חודש נובמבר, וזאת בעקבות תלונה שהתקבלה על ידי אותה קטינה, שגובשה בבדיקה רפואית שעברה בבית החולים מיד לאחר אותו אירוע, בו לטענתה, הנערים, שבינה לבין אחד מהם הייתה היכרות מוקדמות, אנסו אותה בזה אחר זה, חרף תחנוניה שיחדלו ממעשיהם.



השופט גיא אבנון האריך תחילה את מעצרם של חלק מהחשודים, ובשלב מסוים שלח אותם למעצר בית שהוקל למעצר בית לילי תחת פיקוח, וזאת כשהוא מציין את חומרת המעשים ואת החשד שהתעצם נגדם.



עו"ד עדי כרמלי המייצג את אחד החשודים אמר בתגובה כי "בית המשפט השווה בין כל החשודים כשהחליט להקל בתנאיהם ועתה ממתינים כולם לעמדת הפרקליטות כדי להתמודד במידת הצורך מול כתב אישום לכשיוגש נגדם".