המשטרה פענחה את אירועי הרצח והניסיון לרצח שאירעו בהפרש של שעות בודדות בליל ה-3 בדצמבר והביאה למעצרם של חברי כנופיה שנהגה באלימות קשה כלפי אזרחים, שדדה אותם והותירה אותם בזירות חבולים ופצועים באורח קשה, ואף הביאה למותו של אחד הקורבנות. יצויין כי כל המעורבים בפרשה, גם הקורבנות וגם החשודים, הינם נתינים זרים מאריתריאה, שנסיבות המעשים שלהם אינן ידועות בשל היעדר שיתוף פעולה מצידם.



בליל ה-3 בדצמבר הגיעו החשודים לשכונת התקווה ובדרכם נקלע נתין זר בן מוצאם. הארבעה החלו לדקור את הקורבן בכל חלקי גופו והותירו אותו מתבוסס בדמו באמצע הרחוב, לא לפני ששדדו את כספו ואת מכשיר הטלפון שלו. הפצוע פונה לבית החולים, אולם מספר ימים לאחר מכן נקבע מותו.



לאחר מכן עלו החשודים על מונית, והגיעו לרחוב לבנדה בדרום תל אביב, שם הפתיעו נתין זר אחר. מסרטון שהופץ ברשת החברתית עלה כי  ללא כל סיבה הנגלית לעין תקפו החשודים את הקורבן, ואחד מהם נעץ מספר פעמים בכל חלקי גופו, תוך שהיתר שודדים ממנו כסף ונמלטים. הקורבן נותר במקומו למשך מספר שניות, עד שהתמוטט ברחוב ופונה לבית החולים במצב קשה, כשהוא חבול ודקור בכל חלקי גופו. באותן נסיבות, הכנופיה אף תקפה אדם נוסף שעמד לא רחוק משם.



חקירת המשטרה הביאה לאיסוף ראיות וממצאים, לרבות פורנזיים, הקושרים את המעורבים לחשדות המיוחסים להם באופן מוחלט. בסוף השבוע הוגשה נגד ארבעה החשודים, כולם תושבי תל אביב בשנות ה-20 לחייהם, הצהרת תובע, ומעצרם הוארך בבית משפט השלום בתל אביב עד ליום שלישי, לקראת הגשת כתב אישום נגדם.