רוב ההורים לא יודעים כי יש ביטוח המכסה כמעט על כל פגיעה של הילדים, ביטוח המשולם על ידי ההורים עצמם, והוא ביטוח מצוין. איך יכול להיות שההורים עצמם משלמים עבור הביטוח אבל לא יודעים על קיומו? התשובה היא פשוטה מאוד, אף גורם לא מפרסם את האינפורמציה החשובה הזאת, והסיבה לכך נעוצה באינטרסים כלכליים של חברות הביטוח, שמעדיפות מטבע הדברים לקבל כמה שפחות תביעות.

אילו נזקים מכסה פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים?
אם הילד נפל, נפצע, נחבל, שבר יד / רגל או כל חלק אחר בגוף, שתה חומר מסוכן, נפל מהקורקינט / אופניים חשמליים / סקייטבורד / גלגיליות וכד', או נפגע בכל תאונה אחרת (למעט תאונת דרכים), רוב הסיכויים שמגיע לו פיצוי. לפיכך מומלץ להיוועץ בעו"ד שבקיא בתחום, על מנת לממש את מלוא הזכויות.

ביטוח תאונות תלמידים נעשה על ידי משרד החינוך ובמסגרתו מבוטח כל ילד הלומד במסגרת חוק חינוך חובה. את התשלומים בית הספר גובה מההורים בתחילת השנה, במסגרת סל תשלומים שנתי. חשוב לדעת שכל ילד מבוטח גם במידה והוריו לא שילמו, מאחר שזו אחריות המוטלת על הרשויות המוסדיות.

האם הביטוח מכסה גם נזק בתאונה שאירעה מחוץ לבית הספר?
מה ניתן לעשות אם הילד נפגע מחוץ לכותלי בית הספר? ובכן, גם במקרה כזה הוא מבוטח, ואין זה משנה היכן הוא נפגע, מתי וכיצד. גם אם הפגיעה אירעה במהלך חופש, חג או שבת, מחוץ לכותלי בית הספר או אפילו בחו"ל, ואף אם הילד עצמו אשם בקרות הנזק – גם אז יש כיסוי בפוליסה.

במידה והנזק משמעותי, סכומי הפיצוי יכולים להגיע למאות אלפי שקלים. ואולם, גם אם הנזק אינו חמור במיוחד, יכולים הסכומים להגיע לעשרות אלפי שקלים ולפצות גם על נזק קל יחסית. 

צריך לזכור שהתיישנות על תביעת תאונות אישיות תלמידים חלה שלוש שנים מהרגע שהילד מגיע לגיל 18. במילים אחרות – ניתן להגיש תביעה נגד ביטוח תאונות אישיות עד שהילד מגיע לגיל 21. 

כיצד למקסם את סיכויי התביעה נגד חברת הביטוח?
מה אפשר לעשות כדי לשמר את הסיכויים לתשתית ראייתית טובה להגשת תביעה? ראשית חשוב לתעד את המקרה, לצלם את הפציעה אם הדבר אפשרי, לכתוב את פרטי המקום או הרחוב שבו האירוע התרחש.

נוסף על כך חשוב מאוד לשמור מסמכים רפואיים המעידים על פניה לקבלת טיפול רפואי, ומעל לכל - להסתייע בעו"ד מומחה בתחום על מנת למקסם את הזכאות של הילד לפיצויים במסגרת הפוליסה המצוינת של ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. 

עורכת הדין אורלי זפרני לביא עוסקת בנזקי גוף, תאונות רחוב, תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, פוליסות וביטוחים. עו"ד זפרני לביא מתמחה בייצוג נפגעים ומימוש זכויות רפואיות. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לתאונות ילדים ותלמידים LawGuide.