מזג האוויר הקר והגשום מקל על הגנבים. "עבריינים מנצלים את מזג האוויר הסוער לפריצות לבתים ולכלי רכב", מתריע קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת מרחב דן, סנ"צ רונן שמרי.

"דיירים רבים סוגרים את החלונות והתריסים בשל מזג האוויר הסוער, ולא יכולים להבחין באירוע חשוד אצל השכן", מסביר סנ"צ שמרי. הוא הודיע שבמרחב דן הוחלט על פעילות מיוחדת למאבק בעבירות הרכוש. "אנחנו מבצעים פעילות מתוגברת סמויה וגלויה", הוא ציין, "ב־2019 ירד שיעור עבירות הרכוש. לאחרונה אנו מזהים ניצול של מזג האוויר הסוער לביצוע התפרצויות".

לדבריו, כחלק מהפעילות המוגברת, נקבעו משמרות בוקר ולילה, ומשתתפים בהן בלשים, שוטרים, השיטור העירוני ומתנדבים. "הפעילות המיוחדת כוללת תגבור סיורים, תצפיות ופעילות מודיעינית, במטרה לאתר עברייני רכוש. רואים מגמה של עבריינים המנצלים את מזג האוויר הסוער". 

סנ"צ שמרי ממליץ לדיירים להקפיד על נעילת דלתות, גם כאשר שוהים בתוך הבית, להתקין סורגים בדירות בקומת הקרקע, תאורה בכניסה לבניין וקוד כניסה באינטרקום, ובד בבד להיות ערניים ולדווח למוקד החירום של המשטרה על כל אדם חשוד.

"חלק מאירועי הפריצות התרחשו דווקא בשעות הבוקר, כאשר אנשים יצאו מהבתים. "חשוב להימנע מהשארת מפתחות בארונות החשמל או במקום אחר בחדר המדרגות. ישנם פורצים שזו העבודה שלהם. הם קמים בבוקר ומחכים להזדמנות. כאשר רואים אדם יוצא מהבית, הם מחפשים מפתח, או מקום שאפשר לפרוץ לבית דרכו. זה עלול לקרות, למשל, דרך חלון פתוח וגם דרך המרפסת", הוא מסביר.

לדבריו, בחסות מזג האוויר הסוער נרשמו פריצות לעסקים, בעיקר בשעות הלילה, והוא המליץ לבעלי עסקים להתקין מצלמות אבטחה ומערכות אזעקה.יעד נוסף לפורצים היה אופנועים. "חשוב לקשור את האופנוע ולחנות במקום מואר", אמר עוד סנ"צ שמרי.