ילדים רבים נפצעים במסגרת בית הספר ובפעילויות שונות מחוץ למערכת החינוך. לתלמיד בית ספר אשר נפגע במהלך היום ייתכנו מספר אפשרויות לקבלת פיצויים מחברת ביטוח תאונות תלמידים ומהגוף שבמסגרתו אירעה התאונה.

פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים חלה במשך כל השנה 24 שעות ביממה
יצוין כי פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים חלה על התלמיד בכל ימות השנה, 24 שעות ביממה גם שלא בשעות הלימודים. תלמיד בית ספר יכול לתבוע את נזקיו מביטוח תאונות תלמידים עד גיל 21 (3 שנים לאחר גיל 18).

תלמיד בית ספר יכול לתבוע פיצוי על נזק שנגרם לו בשל רשלנות המקום שבו אירעה התאונה וזאת עד לגיל 25 (7 שנים לאחר גיל 18).

לפניה ישירה אל עורכת הדין ענת אשכנזי, לחץ/י כאן

ילד בן 10 נפגע בפעולה של תנועת נוער ושבר את ידו
אחד מלקוחותיה של עורכת הדין ענת אשכנזי, כיום כבן 20, נפגע בהיותו בן 10 שנים במהלך פעילות של תנועת נוער. במהלך הפעילות ובהנחיית המדריך התלמיד רץ בשטח שבו התקיימה הפעולה בשעה 17:30 (חושך), ונתקל בפתאומיות בבור אשר היה בשטח. הילד נפל ונחבל באמה שמאל, כאשר ידו פגעה באופניים שהיו מושלכות בשטח. לאחר התאונה הוריו של הילד מילאו דו"ח פציעה.

הילד נפצע, אובחן לו שבר ביד ימין (ידו הדומיננטית), והוא טופל בגבס למשך חודש ימים. למחרת התאונה נשלחה הודעה להורי החניכים שבה צוין כי אסור להגיע לשטח שבו מתקיימת הפעולה עם  אופניים.

כתשע שנים לאחר התאונה פנה הילד (שלימים הפך לבגיר) לטיפולה של עורכת הדין ענת אשכנזי בכדי לברר האם הוא זכאי לקבל פיצוי כלשהו בגין אותה תאונה.

תחילה הפנתה עורכת הדין אשכנזי את הצעיר למומחה רפואי, וזה  איבחן כי האיחוי של השבר לא היה מלא ולכן המליץ לקבוע לו נכות אורתופדית קבועה בשיעור של 10% בעקבות התאונה הנדונה.

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים שילם לצעיר 40 אלף שקלים עבור הנזק שנגרם לו
בהמשך, עורכת הדין אשכנזי הגישה תביעה נגד המבטחת בביטוח תאונות אישיות כשהיא מציגה את חוות הדעת. בתגובה המבטחת בביטוח תאונות אישיות מיהרה לשלוח למשרדה של עורכת הדין המחאה בסך של כ-40 אלף שקלים עבור הנזק שנגרם לצעיר.

עורכת הדין אשכנזי הגישה תביעת נזיקין נגד תנועת הנוער כ-9 שנים לאחר התאונה
נוסף על כך, עורכת הדין אשכנזי הגישה לבית המשפט תביעת נזיקין נגד תנועת הנוער בגין רשלנות במהלך קיום הפעולה (וזאת על אף שחלפו כ-9 שנים ממועד התאונה). יובהר כי על תנועת הנוער מוטלת חובת זהירות מוגברת כלפי חניכיה בשל היותם ילדים צעירים, שמטבע הדברים חושיהם אינם מפותחים כמו אלה של המבוגרים ולכן הם נחשבים לפגיעים יותר.

עורכת הדין אשכנזי טענה כי במקרה זה התנועה לא הקפידה על קיום הפעולה בהתאם לכללי הבטיחות הנדרשים. היא דרשה מהחניכים הצעירים לרוץ באזור שנמצא בו בור אשר לא היה מגודר, ובשטח שהיו מושלכים בו אופניים למרות החשיכה ששררה במקום. על כן, התנועה לא שמרה על ביטחון החניכים בכלל ועל ביטחונו של התובע בפרט תוך שאינה עושה דבר כדי למנוע את התאונה.

חברת הביטוח של תנועת הנוער שילמה לצעיר פיצויים בסך 258 אלף שקלים
לאחר הגשת התביעה חברת הביטוח של התנועה השכילה להבין כי מדובר באחריות מובהקת של תנועת הנוער ובנזק ברור, ולאחר משא ומתן קצר שניהלה עורכת הדין אשכנזי עם חברת הביטוח הוחלט כי המבטחת תפצה את הצעיר בסך של 290,000 שקלים.

במסגרת הסדר פשרה לטובת הקטין הסתיימה התביעה בתשלום של 258,000 שקלים מחברת הביטוח אשר ביטחה את תנועת הנוער במועד האירוע. בסך הכל קיבל הצעיר פיצוי של כ- 300,000 שקלים בגין נזקיו, וזאת, כאמור, 10 שנים לאחר קרות המקרה.

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לנזקי גוף ותאונות LawGuide.