כתב אישום הוגש נגד פעילת הימין שפי פז, וכן נגד דורון אברהמי והאם השכולה מירב חג'אג', בגין השחתת משרדי האיחוד האירופי. על פי כתב האישום, בספטמבר האחרון ריססו השלושה כתובות נאצה על קירות משרדי האיחוד ברמת גן. העבירות בהן נאשמים השלושה הן קשירת קשר לעשות עוון, היזק לרכוש במזיד והשחתת פני מקרקעין.

פז, יחד עם האם השכולה חג'אג', שאיבדה את בתה החיילת בפיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-2016, הסגירו את עצמן מעט לאחר ביצוע המעשה, לאחר שפורסם סרטון בו הן משחיתות את מטה האיחוד האירופי ברמת גן. בסרטון נראית פז כותבת על פתח המטה "אירופה צאי החוצה", ו"כסף גרמני מממן רצח יהודים".

שפי פז אמרה בתגובה להגשת כתב האישום: "כתב האישום היה צפוי בדיוק כמו הגינויים. האיחוד האירופי לחץ על השר, השר לחץ על המשטרה, ומתברר שלמדינה אין שום בעיה להעמיד לדין את מי שנלחמים למענה רק כדי לרצות את אלה שמממנים בכספם את רוצחי הילדים שלנו ואת מחריבי הקהילות שלנו.

"כשקראנו לאיחוד האירופי לסלק את הידיים שלו מישראל ולהפסיק להתערב לנו בחיים, ביקשנו לצאת סוף סוף מהגולה, אבל מתברר שידי הפריץ עדיין בוחשות גם כאן, במדינה הריבונית לכאורה. אז שיהיה. אני גאה בפעולת המחאה שביצענו, ואני גאה לעמוד למשפט. כי מי שישפוט אותנו בסופו של דבר זו לא מערכת החוק, שמזמן אינה שוויונית, נוקטת אכיפה בררנית ואינה מגינה על חיינו, אלא הציבור. ועליו אני סומכת", הוסיפה פז.

מירב חג'אג' הגיבה: "יש להעמיד את האיחוד האירופי הצבוע לדין ולא אותנו. הם אלה שמממנים פה עשרות ארגונים שביניהם החזית העממית שמתחזים לאירגונים הומניטרים ושרוצחים את ילדינו ונותנים רוח גבית לטרור. הכסף שלהם מגן על מחבלים ומשפחותיהם בבתי המשפט, מעודד לחץ בינלאומי על ישראל ומכפיש את חיילי צה"ל. הכסף האירופי מגן גם בימים אלה על משפחתו של המחבל אשר רצח את שיר שלי, עושה וידוא הריגה פעם אחר פעם לנו המשפחות השכולות כאשר הוא יורק בפנינו עם כספי הדמים שלו. אנו נגיע למשפט ונחשוף את השקרים האמיתיים של אותם צבועים".