הזכות לקבלת אזרחות צרפתית התפתחה במשך מאות שנים לפי האינטרסים הכלכליים, הדמוגרפיים והפוליטיים של צרפת. הזכות לאזרחות מבוססת על השילוב בין זכאות מכוח הורשה, כלומר לילד של הורה צרפתי ובין זכאות מכוח לידה לאנשים שנולדו בשטח צרפת. עם זאת, לנוכח שינויי חקיקה שבוצעו בצרפת במהלך השנים, מעתה ואילך קבלת האזרחות הצרפתית נרכשת מכוח לידה, הורשה, נישואין או על ידי התאזרחות.

לפניה ישירה אל משרד עורכי הדין אביטבול ושות' לחץ/י כאן

כיצד ניתן לרכוש אזרחות צרפתית?
קשר דם- מי שהינו צאצא לאזרח צרפתי או לאזרח אחת מהמדינות שהיו תחת ריבונות צרפת - תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה - יכול לקבל אזרחות צרפתית במקרים המתאימים. קבלת אזרחות דרך קשר דם אינה אוטומטית ומחייבת הוכחת תנאים לפי החוק והגשת בקשה לממשלת צרפת. משרדנו בקיא ומיומן בכל חוקי המדינות שהיו תחת השלטון הצרפתי (כאמור - תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה), הרלבנטיים לצורך הוכחת הזכאות לאזרחות צרפתית. 

נישואים עם אזרח צרפתי- לנישואים עם בן זוג צרפתי אין השפעה אוטומטית על הלאום של בן הזוג הזר. עם זאת, ניתן לרכוש אזרחות צרפתית על פי הליך מוסדר שדורש מספר מסוים של תנאים מוקדמים (משך הנישואין, בחינות בעל פה ובכתב, ועוד). חשוב לציין כי על בן הזוג הצרפתי להוכיח את תוקף האזרחות הצרפתית שלו במועד הנישואים.

בשני המקרים המתוארים לעיל, כאשר בן משפחה הוא בעל אזרחות צרפתית (בן זוג או הורה או סב וסבתא), ועומד באחת האפשרויות שהוזכרו לעיל, יש חזקה משמעותית שאתם זכאים לקבל אזרחות צרפתית. בכל מקרה ייבחן ההליך המתאים ביותר להכרה באזרחות הצרפתית על ידי הרשויות המוסמכות.

ארץ הלידה- כאשר ילד נולד בצרפת להורים זרים (שאינם אזרחים צרפתיים), הוא יכול לרכוש אזרחות צרפתית בתנאים מסוימים.

עורכת הדין ד''ר דבבורה אביטבול (צילום: משרד עו''ד אביטבול ושות')
עורכת הדין ד''ר דבבורה אביטבול (צילום: משרד עו''ד אביטבול ושות')

סוגי ההליכים לקבלת אזרחות צרפתית
הליך חידוש אזרחות צרפתית
היעדר אזרחות צרפתית, למשך תקופה מינימלית של 50 שנים, יחייב הכרת האזרחות על ידי בית משפט בצרפת ולא על ידי הקונסוליה הצרפתית המוסמכת במדינת מגוריך. 

הליך הכרה באזרחות צרפתית
הליך שמתנהל מול בית המשפט השלום בפריז ודורש תהליך שכולל השקעה רבה, ומחייב להתחקות אחר השושלת המשפחתית למציאת בעל הזכאות לאזרחות הראשון במשפחה. משרדנו מיומן בהליך מסוג זה. 

זה המקום לציין כי, במשרדנו יש שירות נוטריוני המאפשר תרגום של מסמכים הנדרשים על ידי בית המשפט הצרפתי, יתרון משמעותי שתורם ליעילות ולחסכון של זמן בהליך. 

כל בקשה לאזרחות צרפתית נבחנת במשרדנו בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה לגופו
צוות המומחים במשרדנו מציע לכם שירות מועדף שמלווה אתכם מאיסוף הנתונים, ניסוח והגשת הבקשה ועד לקבלת תעודת האזרחות הצרפתית, עם קשר יומי המתנהל בטלפון ובמייל, במקצועיות ותוך מתן מענה מידי וזמין לכל עניין. 

אנו יודעים לתת מענה ולטפל גם בהליכי סירוב על ידי הקונסוליה או בית המשפט בצרפת, ובדרישות להמצאת מסמכים נוספים ובלתי נגישים, אשר גורמים ללקוח להתייאש ולוותר על ההליך. 

בנוסף, למשרדנו קשרים אסטרטגיים במדינות תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה, במטרה לאיתור מסמכים ומידע חסר להוכחת אזרחות צרפתית של הורה או סב שנולד במדינות אלו. 

יתרון נוסף למשרדנו על פני משרדי עורכי דין אחרים בישראל, טמון בכך שמשרדנו מורכב מעורכי דין בעלי רישיון ישראלי וצרפתי וממשפטנים צרפתים וישראלים. לצוות המשרד ניסיון רב בתחום הייצוג והייעוץ ומומחיות משפטית בתחום המשפט הצרפתי בנושאי דיני מיסים, דיני מקרקעין, חוק הירושה, דיני משפחה ואכיפה של פסקי דין זרים וכיוצא בזה. משרדנו מטפל באופן קבוע בתיקים שבהם מעורב המשפט הצרפתי והמשפט הישראלי.

משרדנו זכה במכרז של משרד הסיוע המשפטי כמומחה לדין הזר, ואנו עובדים ללא לאות על מנת להביא את המומחיות שלנו לידי ביטוי בתחומים השונים. 

אנו עומדים לרשותכם לכל התייעצות ונשמח לטפל בבקשתכם לגבי אזרחות צרפתית. 

ד"ר דבבורה אביטבול, עו"ד ונוטריון, מייסדת המשרד, בעלת תואר דוקטור במשפט בינלאומי וחברה בלשכת עורכי הדין בישראל ובצרפת. ד"ר אביטבול עוסקת במשפט פלילי בינלאומי, בעלת ותק משמעותי בדיני מיסים ותאגידים ומעניקה ייעוץ משפטי ללקוחות פרטיים ועסקיים בישראל ובצרפת. ד"ר דבבורה אביטבול התמחתה במיסוי בינלאומי במשרד עו"ד בפריז, וצברה ניסיון בעבודה עבור המחלקה הפלילית בבית המשפט של פריז. כיום משמשת כיועצת חיצונית לסנגוריה הציבורית ולמשרד המשפטים בישראל. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לענייני מדינות והגירה LawGuide.