אלעד גבר, ישראלי הנאשם בארצות הברית בביצוע עבירות של הפקה והפצה של פורנוגרפיית ילדים ושל סחיטה באמצעות האינטרנט, הוסגר לארה"ב לאחר הליך שניהלה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, באמצעות עורכת הדין שירן כהן.

על פי בקשת ההסגרה האמריקאית, ביום ה-15 לאוגוסט 2014 הואשם גבר בתקיפתן המינית של מספר רב של קטינות באמצעות רשת האינטרנט בקליפורניה. על פי כתב האישום, החל מיוני 2010 ועד יולי 2011 נהג גבר לבקר באתרים המאפשרים שיחות וידאו וכך השיג תיעוד וידאו וצילומי מסך של קטינות, בין הגילאים 12 עד 17, כשהן מבצעות מעשים מיניים.

לאחר מכן היה מאתר את הקטינות ברשתות חברתיות (פייסבוק ו-MySpace ), שולח להן הודעות הכוללות את התיעוד שיש ברשותו ומאיים עליהן כי יפיץ את החומרים למשפחתן וחבריהן אם לא יעתרו לדרישותיו ויצטרפו אליו לשיחת וידיאו "אחד-על-אחד". תחת איום זה נאלצו חלק מן הקטינות לשתף עמו פעולה, והוא הורה להן לבצע מולו מעשים מיניים.

במקרים אחדים שבהם סירבו הקטינות להיעתר לדרישותיו, מימש גבר את איומיו והפיץ את החומרים שהיו ברשותו למשפחותיהן וחבריהן של הקטינות. בחקירה שנפתחה בעקבות דיווח של אחת הקטינות, התבהרה שיטת הפעולה של גבר, בה השתמש לסחיטתן של קטינות רבות נוספות, כ-150 במספר, כשמתוכן הוא מואשם בתקיפתן של 19.

ביום ה-28 לדצמבר 2017 הגישה המחלקה הבינלאומית עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה להכריז על גבר בר-הסגרה לארה"ב בגין העבירות המיוחסת לו בבקשת ההסגרה האמריקאית. ביום ה-29 לנובמבר 2018 הכריז עליו בית-המשפט המחוזי בירושלים בר-הסגרה לארה"ב. ביום ה-17 ליולי 2019 דחה בית המשפט העליון את ערעורו של גבר על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, ולאחר מכן הגיש גבר בקשה לדיון נוסף, אולם גם היא נדחתה. בחודש שעבר הוסגר גבר לארה"ב.