יוכל לשוב להר הבית: לאחר שבשבוע שעבר הגיעו כוחות המשטרה לביתו של חה"כ לשעבר יהודה גליק, בחשד שהפר את הסדר בהר הבית, היום (ראשון) פורסמה הודעת המשטרה לפיה הוחלט להסתפק בהרחקתו של גליק עד מחר משטחי האתר, ולא לתקופה ארוכה יותר של 60 יום. 

בהודעה הודגש כי גליק פעל בניגוד לכללי הביקור באתר הר הבית, וכי לא ציית להוראות השוטרים וגרם בכך להפרת הסדר הציבורי. לאחר התקרית, הגיעו כוחות המשטרה לביתו של הח"כ לשעבר בשעה 23:30, בגיבוי צו חיפוש שניתן על ידי שופט בית משפט השלום בירושלים, והתחילו בפעולות סריקה בביתו. גליק מיהר לצייץ על נוכחות השוטרים בביתו לעוקביו. 

מעצרו של גליק בהר הבית (צילום: צילום פרטי)
מעצרו של גליק בהר הבית (צילום: צילום פרטי)

החיפוש המשטרתי הגיע לאחר שבאותו בוקר גליק הועבר מהר הבית לחקירה במשטרה, אלא שבעת החקירה, על פי החשד, שלף מסמך מתיק החקירה והחליט להסתירו בין חפציו. כשעזב חה"כ לשעבר את המקום עם סיום החקירה, התבהר לחוקרים כי המסמך שהיה בתיק נעלם. בבדיקה שערכו במקום, עלו ראיות לכך שגליק הוא שעומד מאחורי העלמת המסמך.

במטה ארגוני המקדש דרשו לשנות את הכללים המגבילים בהר הבית בתגובה למעצרו של גליק: "לא ייתכן שבמקום הקדוש ביותר לעם ישראל, הפורעים מאושרים להלך חופשי והמתפללים היהודים מודחקים לקבוצות מאובטחות ולמסלולי דחק, שגוררות מעצרים של חפים מפשע על שאינם עומדים בכללים הקשים והמגבילים. על הדרג המדיני לדאוג שהר הבית יאובטח כראוי כדי שיהודים יוכלו להלך שם חופשי, או לחלק את שעות הכניסה למקום אם אין מענה אבטחתי".