ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, צפוי להוביל יחד עם צוות של משפטנים בכירים מלשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים, תכנית לטיפול בסוגיית השכירויות המסחריות במשרדים, מפעלים חללי עבודה ועוד שפעילותם הושבתה או צומצמה באופן דרמטי כתוצאה ממשבר הקורונה הנוכחי.

מטרת ההחלטה וההקמה היא שצוות של משפטנים בכירים יגבש תיקוני חקיקה שימנעו מבול של תביעות בתחום השכירות המסחרית ובענף המשרדים, וזאת בעקבות תקנות החירום שאילצו לסגור עסקים.

במשרד המשפטים ידעו לספר כי הצוות הוקם מתוך הבנה כי במצב שבו עסקים, משרדים וחנויות נאלצים לשבות או לצמצם פעילות באופן דרמטי בהוראת הממשלה, הם יתקשו לשלם דמי שכירות. אי התשלום עלול להוביל להפרת חוזים ותביעות משפטיות. בתי המשפט ידרשו לפסוק האם עילת הפרת החוזה מוצדקת, או שמא משבר הקורונה הוא כוח עליון שבגינו אפשר לסגת מהסכמים.

משרד המשפטים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
משרד המשפטים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)


כדי למנוע את הכאוס המשפטי הזה ועומסים על בתי המשפט, במשרד המשפטים החליטו לנקוט בצעדים מקדימים כמעין תרופה למכה ומניעת כאוס מוחלט בתחום החוזים שיוביל לתביעות ומחלוקות מרובות שיעמיסו על המערכת המשפטית באופן דרמטי.

משרד המשפטים פועל בעת האחרונה מאז תחילתו של משבר הקורונה להנגיש ולשפר שירותים שונים נוכח מצב החירום שעליו הכריז שר המשפטים אוחנה צעד זה מצטרף לפעולות נוספות שעליהם עומל המשרד.