המדינה מסרה הערב (חמישי) תגובה לעתירת בג״ץ, שהגישה האגודה למען הלהט"ב, נגד זכייתו של הרב יעקב אריאל בפרס ישראל בתחום הספרות התורנית. בלשון התגובה נכתב כי "לאורך כל השנים נמנע בית המשפט מלהתערב בעתירות בסוגייה זו״.

כזכור, העתירה בעניינו של הרב אריאל עוררה זעם רב בקרב הקהילה הלהט״בית בישראל, לאחר שפורסם שאמר בעבר כי "הומואים הם נכים" וכי עדיף לא להשכיר דירה לזוג לסביות. האגודה למען הלהט"ב ביקשה להחזיר את ההמלצה להעניק את הפרס לאריאל בטענה שחברי הוועדה לא היו מודעים לאמירות הקשות שלו.

בעתירה, שהוגשה על ידי עורך הדין עידן סגר וכרמל בן צור, נכתב כי "לאחר שפורסמה ההחלטה להעניק לרב אריאל את פרס ישראל לשנת תש"ף, דווח באמצעי התקשורת כי לפחות חלק מחברי הוועדה לא היו מודעים להתבטאויותיו הקשות עת ישבו על המדוכה, וממילא – לא ייחסו להן משקל בגיבוש ההמלצה. אחד מחברי הוועדה אף ציין בריאיון לכתב גלי צה"ל, כי אם אמירות אלו אכן נאמרו על ידי הרב אריאל, הרי שיש להחזיר את ההמלצה על זכייתו בפרס ישראל לדיון חוזר בוועדה".

עוד נכתב כי "התבטאויותיו של הרב אריאל, אינן מתמצות בביטוי 'עמדת ההלכה' בסוגיות של נטייה מינית ותא משפחתי. אלו התבטאויות בוטות ומשתלחות, המטילות דופי בקבוצת אוכלוסייה הנוטלת חלק מלא בהווי החברה הישראלית. הן פוצעות בנפשם של חברי קהילת הלהט"ב ובפרט בנפשם של קטינים המשתייכים לקהילה זו, ושל כאלה החסרים תמיכה חברתית ונפשית מספקת. התבטאויות אלו חורגות ממרחב השיח הציבורי התקין והמכבד, ודאי כזה המצופה מאדם האמור לקבל את פרס ישראל".