לא מוותר: שבוע לאחר שבתו בת ה־8 נפגעה בפניה מנתזי רימון הלם שהושלך על ידי המשטרה, הודיע בערל מרגליות כי משפחתו תתבע את הארגון. מרגליות שכר לאחרונה את שירותי משרד עורכי הדין של ד"ר יחיאל וינרוט.

האירוע החמור התרחש כאשר מספר שוטרים ממרחב ציון שביקשו לפזר הפגנה בשכונת מאה שערים בירושלים ביצעו ירי של רימון הלם. בסרטון שפורסם נראה הרימון מתפוצץ על הכביש, סמוך למספר חרדים שהיו במקום, כאשר חלק מנתזיו פוגעים בפניה של זיסי מרגליות, שהייתה במקום עם אחותה.

בשבוע שעבר נפגש אביה הנסער עם גורמים בכירים במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבפרקליטות והעביר להם תיעוד ועדויות על מה שהתרחש. על פי עמדת המשטרה, הירי בוצע באישור של מפקד המרחב תנ"צ עופר שומר, וזאת רק אחרי שהשוטרים חשו סכנה ממשית לחייהם.

"הרגשנו שבמח״ש מאמינים לנו", מתעקש האב ומוסיף כי "אנחנו נחושים ללכת עד הסוף. אם בתי לא הייתה ילדה חרדית, השוטרים לא היו מעיזים להתנהג כפי שהתנהגו".

בתוך כך, בימים האחרונים נחקרו במח"ש שני שוטרי מג"ב שתועדו בסרטון מתחילת החודש כשהם דוחפים אזרח חרדי עטוף בטלית במאה שערים. השניים שהו במקום במסגרת פעילות מבצעית לאכיפת ההגבלות בשל משבר הקורונה. האיש שנדחף נפל על המדרכה ונחבל בגופו. שני השוטרים שוחררו בתנאים מגבילים.