עורך הדין חיים גרון, סמנכ"ל לשעבר במשרד התקשורת, סיפר היום (ראשון) על העדות שהעניק במסגרת החקירות של תיק 4000. הוא טען, בהתבסס על עברו כסמנכ"ל במשרד התקשורת, כי "שר התקשורת דאז היה חייב לחתום על אישור המכירה, גם על בסיס עמדת המשרד המסורתית כבר מתחילת שנות ה-2000 ש'בזק' זה 'YES' ו-'YES' זה 'בזק'. לא מעניין בכלל את המשרד כמה מניות 'בזק' מחזיקה ב-'YES' כי לכל דבר ועניין 'בזק' שולטת בהם".

למה להעביר כסף מחברה לחברה?
"אתם לצערי מבלבלים בין פרשיות שונות לחלוטין, אתם מבלבלים בין עסקת בעלי העניין שבה בזק הציבורית רכשה את מניותיו של אלוביץ' מ'יס' הפרטית שלו, לפי הטענה, לפי החשדות, במחיר מופקע. זה לא שייך לחלוטין למשרד התקשורת".

בג"ץ קבע את זה.
"זה בדיוק הלב, אני מחזיק את כתב האישום בידי, זה לא הלב. יש תיק אחר".

אמרת לי שזו הייתה העמדה המסורתית של משרד התקשורת לאפשר את הדבר הזה
"לא זו אף זו, לפחות 5 רגולטורים שונים, בלתי תלויים, ולא כפופים לשר התקשורת, אישרו את המיזוג. משרד התקשורת, כולל היועצת המשפטית שלו, המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין שזה גוף נפרד ועצמאי, רשות ההגבלים העסקיים שהיא גוף עצמאי לחלוטין, למיטב ידיעתי גם רשות התחרות ואם תרצו גם השב"כ".

אתה זומנת לחקירה?
"אני נתתי עדות, לא נחקרתי".

אמרת שהתהליך היה תקין.
"לא, בעדות שלי לא נשאלתי על מיזוג 'בזק-יס', נשאלתי על הנקודות האחרות בכתב האישום".

הסיבים האופטיים?
"על הסיבים האופטיים, על התחרות, על הטלפוניה הסיטונאית".

ראית משהו פלילי?
"על פלילי או לא יחליט ביהמ"ש, זה הגורם היחידי במדינת ישראל שיכול להחליט אם משהו פלילי או לא. אני התייחסתי אך ורק לעובדות שנגעו להתנהגות של אדון פילבר בעניין הטלפוניה הסיטונאית ובעניינים אחרים אבל לא נשאלתי לחלוטין על מיזוג בזק-יס".

שאול אלוביץ'  (צילום: פלאש 90)
שאול אלוביץ' (צילום: פלאש 90)

אבי וייס, כתב 'טלקום ניוז', התראיין אף הוא בתוכנית 'המקור', וזעם על כך שלדבריו חתכו את טענותיו המרכזיות והציגו תמונה שגויה לצופים. "משרד התקשורת הסכים כבר לפני עשור והראיתי את המסמכים, לפני עשור למיזוג. לא הייתה פה שום שאלה בכלל. הטעו שהיו מתנגדים, הבאתי את המסמכים שלא היו מתנגדים – הוא חתך את זה. הוא חתך גם את מה שגרון אמר ואתה שמעת את זה מפיו לפני רגע". לפני שנה פרסם וייס מאמר בשם 'אני מאשים', זאת "בעקבות הסיפור של דרייפוס, ואמרתי שפה יש סיפור הרבה יותר גדול מדרייפוס כי הוא הרבה יותר מלא שקרים, זיופים, הטעיות, העלמת מסמכים וכך הלאה", סיפר הכתב. הוא ציין לחיוב את אראל סג"ל שתמך בו לאורך הדרך וציין שלטעמו "היום רבים מבינים את זה וזה נגרר היישר לתוכנית של דרוקר".

כל הדיבור על תיק 4000 הוא מה קרה עם חברת בזק והאם החברה קיבלה הטבות.
"מה ההטעיה? לפני שנה החליטה הפרקליטות לאחד את 3 התיקים לתיק אחד, לכן ממשיכים להטעות את הציבור כאילו יש 3 תיקים, להוציא את תיק בזק החוצה בכל ההקשר של הנאשמים של בזק – אלוביץ', בנו, אשתו, מנכ"לית בזק, מנכ"ל יס ועוד בעלי תפקידים בבזק, ואת החלק של פילבר בתיק בזק להצמיד לתיק 4000 ולהעלים שזה קרה לפני שנה וחצי, יש הפרשים של שנה וחצי בין התיקים, כאילו זה רצף אחד. זאת אומרת, אם אתה לא מספר לציבור שיש תיק בזק שעדיין לא הגיע לדיון, היו שימועים ולא החליטו להביא את זה עדיין לדין וגדי פרץ דיבר רק על תיק בזק".

לסיום אמר וייס כי לפני חקירת תיק 'בזק' האזינו לנוגעים בדבר במשך חצי שנה, ביניהם – "שלמה פילבר, מנכ"לית בזק וכולם, כל מי שאתה רוצה. במשך חצי שנה השם של ביבי לא היה, למה? היה שר אחר, צחי. זאת אומרת, מטעים את הציבור כאילו בתיק 'בזק' ביבי נמצא בתוכו, והדביקו את זה לתוך תיק 4000. חלק מההטעיה בשבוע שעבר, אמרו – 'אבי וייס עד מומחה', מה פתאום? אני מומחה אבל לא עד מומחה".