שופטת המחוזי בתל אביב מעיין בן ארי תעביר בימים הקרובים את החלטתה, האם לקבל את הערר שהגישה המדינה ולא לאפשר העברת חוות הדעת הפסיכיאטרית שערך הפסכיאטר המחוזי לעמית אלמוג, החשוד ברצח חברתו מאיה ווישניאק, לידי פרקליטתו של החשוד עורכת הדין אורית חיון.

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט בתל אביב בפני השופטת בן ארי ביקשה המשטרה באמצעות הדמינה והפרקליטה עורכת הדין שירי פרל שלא לאמץ את עמדת השלום בתל אביב מאתמול, ולמנוע העברת חוות הדעת המשמשת כחומר חקירה לידי ההגנה. 

את עמדתה ביססה פרל: "חוות הדעת וכל דבר אחר לא עוברים לידי צוות ההגנה. לא יעלה על הדעת שבית המשפט היה מאשר בקשות לקבלת חומרי חקירה. יש חשש ברור ומהותי לשיבוש מהלכי משפט כל שכן מדובר בתיק רצח. אין בחוות הדעת הזו אבחנה טיפולית, המלצה רפואית, או קביעה על הבדיקה, מאחר שהחשוד לא שיתף פעולה בצורה מלאה".

מאיה ווישניאק (צילום: פייסבוק)
מאיה ווישניאק (צילום: פייסבוק)

היא סיכמה: "לא מכירה פסיקה המאפשרת לחשוד לראות את הגרסאות שלו בעיצומה של החקירה. את דבריה קטעה עורכת הדין חיון, שטענה כי מרשה, החשוד אלמוג, גילה התנהגות חריגה במהלך חקירתו. "הוא שר ורקד במהלך החקירה", חשפה עורכת הדין חיון בדיון היום, "מה שמצביע על התנהגות חריגה מצידו. לדבריה, המשטרה קיבלה את חוות הדעת שלא על פי הנוהל, ומשכך גם ההגנה ראשית לקבל את החומר". 

נציגת המדינה ציינה כי "החשוד מסר כמה גרסאות ולא שיתף פעוולה באופן מלא עם החקירה". השוטפת בן ארי ציינה כי תשלח את החלטתה בימים הקרובים לצדדים, אולם הוסיפה כי "אפשר לעשות אבחנה ברורה בין העניין הרפואי לחלק העוסק בגרסאות, ולא מדובר בגרסה אחת של החשוד".