ישנם אזרחים ישראלים אשר נשואים או ידועים בציבור עם בני זוג שהינם אזרחים זרים ומעוניינים לחיות יחד בישראל.
נישואין כשלעצמם אינם מקנים לאזרח הזר זכות אוטומטית להיכנס לישראל לצורך קיומו של ההליך המדורג בישראל.
לשם כך ובהתאם לנהלים של רשות האוכלוסין וההגירה, על בן הזוג הישראלי לפנות בבקשה לרשות האוכלוסין וההגירה לצורך קבלת אשרת כניסה לישראל. 
לאחרונה חווינו את משבר הקורונה אשר השפיע על כלל תחומי החיים ובין היתר גם על תחום הסדרת המעמד בישראל וזוגות מעורבים.

השמיים נסגרו והדבר מונע מזוגות רבים להתאחד.
 
לפניה ישירה אל עורכת דין ומגשרת מירי נחשונוב לחץ/י כאן.

 
רשות האוכלוסין וההגירה הגבילה משמעותית כניסת זרים לישראל
בתאריך 18/03/2020 יצאה הודעת הדוברות של רשות האוכלוסין וההגירה באתר הרשות לפיה לא תתאפשר עוד כניסת תיירים לישראל גם אם הוכיחו אפשרות לשהות בבידוד, זאת למעט מי שמרכז חייו בישראל.

בהמשך לכך, בתאריך 19/03/2020 יצאה הבהרה מאת הדוברות של רשות האוכלוסין וההגירה לפיה הובהר כי תתאפשר כניסה למי שמרכז חייו בישראל. כמו כן הודגש כי "בני זוג לישראלים וילדים לישראלים תתאפשר הכניסה לישראל". אותם מבקשים צריכים לפנות לשגרירות ישראל במדינה שבה הם נמצאים ולהגיש בקשה להיכנס לישראל.

בהמשך לכך, אזרחים זרים אשר כבר החלו את ההליך המדורג עם בני הזוג הישראלים, האוחזים באשרת שהייה ואשרת כניסה לישראל וניהלו מרכז חיים בישראל טרם הקורונה, קיבלו אישורי כניסה לישראל גם בתקופת הקורונה מהשגרירויות הישראליות השונות ברחבי העולם.

מיום מתן הצו בתאריך 18/03/20 ועד היום לא מתאפשרת למעשה כניסה לישראל של בני זוג וקטינים נלווים. זאת למרות שטרם מצב הקורונה הם קיבלו אישור כניסה לישראל מהרשות או מבתי הדין לעררים בהתאם לנהלים הרלוונטיים, מאחר שטרם החלו בהליך המדורג וטרם החלו לנהל מרכז חיים בישראל.

מדיניות רשות האוכלוסין וההגירה פוגעת בזכות לחיי משפחה
עורכת הדין מירי נחשונוב פנתה למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה במכתב לפיו היא מבהירה כי עקב המדיניות נפגעת זכותם של אזרחים ישראלים לחיי משפחה.

תגובת הרשות לפניותיה של עו"ד נחשונוב, היו מנותקות מהמציאות, שכן על פי תגובת הרשות על אותם הזוגות לפנות לשגרירויות הישראליות כדי להגיש בקשה להיכנס לישראל. 

הזוגות אשר פונים לשגרירויות בבקשות לכניסת בני זוג כאמור, נענים על ידי  השגרירויות הישראליות השונות כי רשות האוכלוסין וההגירה טרם הסירה את ההגבלה על כניסת זרים לישראל ועל כן לא ניתן לטפל בבקשתם בשלב זה.

בינתיים רשות האוכלוסין וההגירה מוצאת פתרונות לבעיות אחרות, כגון מתווה לחזרתם לישראל של עובדים זרים בענף הסיעוד שיצאו מישראל לחופשת מולדת, תוך הזנחה והתעלמות מבעייתם של זוגות רבים.

בדומה לכלל הנכנסים לישראל אשר נדרשים להיכנס לבידוד, כניסה מיידית של בני הזוג הזרים לבידוד עם ההגעה לישראל תמנע פגיעה בבריאות הציבור.

לבני הזוג הזרים ישנה אפשרות לשהות בבידוד מיד עם הגעתם לארץ, בביתם של בני זוגם הישראלים ובכך נשלל החשש לפגיעה בבריאות הציבור.

זוגות רבים אשר זכותם לחיי משפחה נפגעת, ממתינים בקוצר רוח למתווה לכניסתם לישראל של בני זוג זרים של אזרחים ישראלים שיובא על ידי רשות האוכלוסין וההגירה.

עורכת הדין מירי נחשונוב (צילום: סטודיו גומות)
עורכת הדין מירי נחשונוב (צילום: סטודיו גומות)

עורכת דין ומגשרת מירי נחשונוב עוסקת בהסדרת מעמד בישראל ובייצוג מול משרד הפנים ובית הדין לעררים, הכתבה באדיבות אתר עורכי דין להסדרת מעמד בישראל LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.