מחלקת התביעות במשטרה הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד שבעה בעבירות של תקיפה, חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות. מדובר בפרשייה שעניינה ניסיון השתלטות של החשודים על אתרי בנייה באזור מרכז הארץ ואספקה בכפייה של שירותי שמירה במקום.

בתום חקירה סמויה שהתנהלה ע"י צוות חקירה מיוחד שהוקם במרחב ירקון, בוצעו ב-18 במאי מעצרים של החשודים המעורבים בביצוע העבירות ומעצרם הוארך בביהמ"ש מעת לעת וכאמור הבוקר הוגש כנגדם כתב אישום.

תחילתה של הפרשייה ב-24 באפריל עת התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה ובו המודיע דיווח על קטטה מרובת משתתפים בבית העלמין מורשה ברמה"ש, כולל תקיפה באלות, וכן על נוכחות של כלי נשק.

חקירת המשטרה העלתה כי מדובר במספר חשודים תושבי דרום הארץ אשר תקפו באכזריות ובאלימות קשה את הקורבנות - שומרים באתר הבנייה, תוך שהם גורמים להם חבלות ופציעות קשות אשר הצריכו אשפוז וקבלת טיפול רפואי בביה"ח. מחומר החקירה עלה כי הרקע לתקיפה הנו רצונם של החשודים להשתלט על האתר המדובר ולהיות אלו המספקים למקום שירותי שמירה.

צוות החקירה המיוחד קיים חקירה סמויה במסגרתה אסף עדויות וראיות המחזקות ומבססות את החשדות כנגד המעורבים וכאמור ב-18 במאי נערך מבצע רחב היקף במסגרתו בו זמנית נעצרו 8 חשודים (בהמשך 1 שוחרר בתנאים מגבילים).  עם סיום החקירה הגלויה וביסוס החשדות נגד המעורבים הוחלט להגיש כנגד החשודים כתב אישום.

מהמשטרה נמסר כי אנו רואים בחומרה רבה עבירות כגון אלה של הטלת אימה ושימוש באלימות כדי להשתלט ולכפות מתן שירותי פרוטקשן. המשטרה תמשיך להשקיע את מרב האמצעים ומרב המאמצים להלחם ולמגר את התופעה הפסולה והבזויה. אנו קוראים לכל מי שנפגע מעבירות מסוג זה להגיע ולדווח למשטרה על מנת שניתן יהיה למצות את הדין עם העבריינים כפי שנעשה במקרה הנ"ל עת הוגשו כתבי אישום ומעצר עד תום ההליכים.