"החלטה שתכה גלים במערכת המשפט": נציב קבילות הציבור של השופטים התבטא היום (שלישי) נגד שופט בית המשפט העליון מני מזוז, ומתח ביקורת חריפה על התנהלותו. לדברי הנציב, מזוז היה צריך להימנע מלדבר בגנותו של שר המשפטים הקודם, חה"כ אמיר אוחנה. 

כזכור, השופט מזוז נשא דברים בכנס בחיפה, במהלכו התבטא לכאורה באופן ממנו משתמע כי השר אוחנה היה שר לעומתי. עם זאת, כשנשאל השופט בנושא, הכחיש כי הדברים נאמרו וטען כי אינו פוסל את עצמו מהדיון במינוי מ"מ קבוע לפרקליטות המדינה. 

בעקבות הכחשותיו של מזוז, הגיש ארגון בצלמו תלונה לנציב, בטענה כי השופט לא אומר דברי אמת. בתגובה נזף השופט על דבריו, והנציב ציין כי היה עליו להיזהר בלשונו וכן לדאוג להקפיד על כך בהמשך. 

"קביעתו של נציב התלונות על השופטים כי הטענה בדבר אי אמירת אמת על ידי השופט מזוז בהחלטה שיפוטית מהווה עילה לבירור על ידי הנציב, היא החלטה חשובה ביותר, אשר תכה גלים בכל בתי המשפט. מעבר לכך, יש להצר על כך שכבוד השופט מזוז, ממרום תפקידו כשופט בית המשפט העליון, ממשיך להכחיש את הברור מאליו, כי דבריו התייחסו לשר המשפטים אמיר אוחנה כשר לעומתי - הכחשה שנדחתה אפילו על ידי נציב התלונות", אמר עו"ד אביעד ויסולי, בין המתלוננים על האמירות המיוחסות לשופט מזוז. 

אמיר אוחנה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אמיר אוחנה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

כזכור, חה"כ אוחנה הגיב גם הוא לאמירות של מזוז בתחילת החודש והגיש ערעור על החלטתו של האחרון שלא לפסול את עצמו מהדיון. "כללי המניעויות שחלים על אחרים, אינם חלים עליו וכי אין מדובר בכלל גורף המחסן את שופטי בית המשפט שכיהנו בעבר כיועצים משפטיים לממשלה, זאת בהשוואה לשופט בדימוס אליקים רובינשטיין אשר ציין בהסדר ניגוד העניינים עם כניסתו לכס שופט ביהמ"ש העליון משנת 2016 כי הוא מנוע מלעסוק ב'כל העניינים בהם טיפל כיועץ המשפטי לממשלה'", כתב בא כוחו של השר בערעור. 

בסיומה של העתירה, מציין השר אוחנה באמצעות בא כוחו כי כל אחת מהעילות שצוינו במסמך המלא, "ובוודאי שהצטרפותן, מקימים חשש ממשי אובייקטיבי למשוא פנים, ואף לפגיעה אנושה במראית פני הצדק" ולפיכך מבקש להורות על פסלות השופט מזוז מדיון בעתירה.