לקראת שידור הקלטות שטרם נחשפו של בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', במסגרת תיק 4,000, שוחח הבוקר (רביעי) העיתונאי רביב דרוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM. לדברי דרוקר, "אילן ישועה הרוויח המון, הוא דמות רבת פנים".

"אלו הקלטות שלא נחשפו עד עכשיו, חלק מהתמלילים כן נחשפו, אבל צריך לומר לכל מי שלא מבין את תיק שוחד הראשון שהוגש נגד רה"מ - הכול מתחיל ונגמר כמעט בהקלטות האלה", הסביר דרוקר בפתח דבריו. "אחרי זה נאספו המון ראיות ועדי מדינה, אבל בלי ההקלטות האלה לא היה תיק. הרבה אנשים בתקשורת צעקו איך לא חוקרים את הקשרים בין נתניהו ואלוביץ'. למשטרה לא היה שום רצון ועניין להיכנס לדבר הזה ואולי גם לא יכולת. כשבא אילן ישועה, זו בעצם ממש טרגדיה יוונית, הוא ממש נולד ממנה, ומתנדנד כל הזמן בין שני הקטבים. הוא מצד אחד מקליט אותם, מצד שני אוכף את רצונם על האנשים בתוך וואלה".

הוא הקורבן?
"עד שלב מסוים הוא גם קורבן וגם מקרבן, הוא גם הרע וגם הטוב, זה מאוד נדיר שאתה רואה דבר כזה. בשיחות שאנחנו משדרים היום אנחנו מראים יום אחרי יום איך השיחות האלה מתנהלות. שיחה אחת שהופכת לגמרי לצד של אלוביץ'. 'מהיום זה ישראל היום, וואלה זה ישראל היום, אמרתי להם שמי שלא רוצה שיילך מפה, ואם אני אומר לא לפרסם את תחזית מזג האוויר - אתם לא מפרסמים את תחזית מזג האוויר', כך הוא אומר לגברת אלוביץ', שהיא זאת שאוכפת עליו את הלחץ. מצד שני, הוא מביא עיתונאים ונותן להם חוזה - 'אם אני מתערב לך בעניינים אתה מתפטר ומקבל משכורת שנה שלמה'".

הוא הרוויח או רק קורבן?
"הוא הרוויח המון, יש לו 700 כובעים, דמות רבת פנים. הוא עשה עסקה ל'וואלה', 'יד 2' שמכר את לוח המודעות במחיר 800 מיליון שקל, וקיבל 15 מיליון שלק לכיס שלו. זאת אומרת, כל פעם שאתה רוצה להציג אותו כמי שבא כדי לנקות את השחיתות, אומרים 'רגע, הוא היה חלק מזה', וזה נכון".

לא עומד לדין ועשה הרבה כסף.
"עשה הרבה כסף, לא בזיקה ישירה למה שקרה בוואלה, למרות שהרבה מהנאשמים יגידו שהוא קיבל הנחה על זה שהוא הביא את כל החומר. אבל הוא לא היה חייב להביא את כל החומר, לא יצא לו מזה כלום, אתה לא יכול לקחת ממנו את העובדה שבסוף הוא הביא את השיחות המדהימות האלה. הוא אומר בחקירה: 'אני שומע חלק מהשיחות ומצטנף כי אני שומע את עצמי מתחנף לאישה שהיא אפילו לא הבוסית שלי'. האישה הזאת איריס אלוביץ' מטגנת אותו חצי שעה כל לילה למה זה התפרסם למה זה לא התפרסם".

הוא לא במרכז הסיפור. נתניהו אומר 'הנה הוכחתם שאלוביץ' דיבר עם ישועה והם עם וואלה וחפץ והכול, אבל לא הוכחתם שאני בלופ. אין הקלטות שלי'.
"נכון, בהקלטות האלה אין אותו, למרות שהוא כל הזמן נוכח, כי שאול כל הזמן אומר שהוא ביקש. יש שלב שהם מדברים בשיחת ועידה בלתי נגמרת, שאיריס אומרת 'אוי ואבוי עכשיו מצלצל הטלפון הקווי' בבית שלהם, אז אילן שואל 'אז מה?'. הם אומרים: 'רק הוא, רק ביבי מתקשר לטלפון הקווי', ושאול אמר: 'אני לא מתכוון לענות לו, כי אני לא יכול לתת כבר את ההסברים המטומטמים האלה. זה נכון שמההקלטות האלה לבד אתה לא קושר את ביבי לגמרי ואתה צריך את עדות פילבר וכו'".

בתיק של נוני יש הקלטות.
"שם יש הקלטות, נתניהו מקליט בעצמו אז ניתן להניח שהוא נזהר קצת יותר. התיק לא נשען רק על ההקלטות אבל אין ספק שזה נדיר לשמוע אדם במו פיו עושה את החיבור בין הנתן ללקח. אלוביץ' אומר 'אנחנו מקבלים את זה וחייבים לתת את זה'. ולא פעם אחת הוא עושה את זה, פעם אחר פעם אחר פעם".

מטעמו של רה"מ נמסר אתמול: 'רביב דרוקר הפך עצמו לשופט הרביעי במשפט נתניהו, אחרי שהשמיע איומים על אלוביץ' שאם לא יהפוך לעד מדינה הוא ילך לכלא, ועל מומו פילבר שאם ישנה את עדותו גם הוא ישלם על כך מחיר כבד. הוא ממשיך לנסות להטות שופטים ולבצע ברה"מ נתניהו משפט שדה תקשורתי'. תרצה להגיב?
"כמובן שזה שקרים מטונפים, בחיים לא איימתי לא על זה ולא על זה וחבל. כשאתה היית מנכ"ל חברת החדשות, אנחנו התלבטנו עם סוג הזה של התגובות, פעם אחת סביב אחד הפרסומים שלי פרסמנו תגובה כזאת ולמחרת הגיעה עוד פעם תגובה, הפעם על עקיבא נוביק, על פרסום שלו. אתה החלטת, לדעתי אני יכול להגיד את זה כי אנחנו כבר לא ביחסי מרות, החלטה נפלאה והם נטרפו מזה. תשמע בשיחות איך הם נטרפים מזה שערוץ 10 מחליט לא לשדר את התגובה ותמר אומרת בשידור - החלטנו לא לשדר את התגובה כי התגובה לא עניינית".

למה התגובה הזאת לא עניינית?
"אנחנו שאלנו אותו – 'סליחה אדוני יש שיחות בין אלוביץ' וכל זה', מה הקשר לטנף עליי אישית? שאני השטן בכבודו ובעצמו? תענה על השאלה".

הוא אומר - מתנהל פה בשתי תוכניות כמעט רצופות של 'המקור' משפט שדה נגדי, זה לא הוגן.
"כל טענה שלו אפשר לשייך לרלוונטיות של הפרסום, גם אז הטענות שלו היו כאילו כלפי הפרסום, גם כלפי אילנה דיין שהיא שמאלנית כי זה רלוונטי לפרסום... היא שמאלנית קיצונית והיא רודפת אותו ועושה תחקיר ולא על אחרים. תמיד אתה יכול למצוא נוסחת רלוונטיות. המוסד של תגובה עיתונאית נועד כדי שאדם יגיב לטענות נגדו".