עקב מקרים של עבריינות בכביש, אלימות ועבירות נוספות שהתרחשו לאחרונה בביר הדאג' שבנגב, הגיעו הבוקר (רביעי) כוחות משטרה לאזור, כחלק ממבצע שיימשך מספר ימים, בהתאם להחלטת מפקד המחוז, יורם סופר. במסגרת המבצע, שהופקד בידיו של מפקד מרחב נגב, יאיר חצרוני, 17 חשודים נעצרו, שלושה כלי רכב נתפסו, וציוד וכסף מזומן הוחרמו, זאת כחלק מניסיון המשטרה להשרות אווירת ביטחון בקרב תושבי האזור.

מלבד זאת, בתוך מסגד ביישוב אותרו מספר רב של חשודים בשהיה בלתי חוקית, כאשר במקביל נתפס גידול של מאות שתילי קנאביס במחצבה סמוך ליישוב, ואותר צאן רב בשטחי האש וביישוב והוא נבדק כעת. בחיפושים שנערכו אותרו גם פריטים רבים החשודים כרכוש צה"ל.

גורמים במשטרה הסבירו בשיחה עם מעריב כי "היו כאן שוטרים שבאו, ותושבים בדיר הדאג' התגודדו סביבם. הייתה התגברות של תחושה של היעדר עליונות בכביש. מפקד המחוז החליט על מבצע שיימשך מספר ימים והוקמה מפקדה בראשות מפקד המרחב לטיפול בעליונות בכביש, דרושי חקירה וכל עבירות הפשיעה למיניהן. לא נתקלנו בהפרות סדר, לא ביידויי אבנים, יש באזור הזה אנשים טובים. הפעילות מכוונת נגד פורעי החוק שמפריעים לאנשים הנורמטיבים. המטרה היא לטפל בפורעי החוק". 

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, התייחס למבצע וכתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "עדכון חשוב: כוחות המשטרה פתחו במבצע אכיפה מקיף בביר הדאג'. 14 חשודים נעצרו. 3 כלי רכב נתפסו. ציוד וכסף מזומן הוחרמו. ישר כח למפקדים ולמפקדות, לשוטרות ולשוטרים בשטח, שממשיכים לפעול לחיזוק המשילות ולחיזוק הביטחון האישי של תושבי הדרום. זה ממש לא צעד יחיד. כך זה יימשך".