בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את בקשתו לשחרור מוקדם של צבי גור, רוצחו של הילד אורון ירדן. הדיון נערך ביום חמישי האחרון לבקשת עורכי דינו של גור, שטוענים כי מצבו הבריאותי הידרדר וכעת מצבו סופני.

גור נשפט למאסר עולם, ובשנת 1999 נקצב עונשו עד ל־2025. בשנה שעברה ביקש מוועדת השחרורים לשחררו לאחר ניכוי שני שליש ממאסרו, אך חזר בו בהמלצת יו”ר הוועדה. גור ניסה להשתחרר שוב בשל סיבות רפואיות, אף שרק בחודש שעבר קבעה הוועדה כי “שחרורו עלול לסכן את משפחת הקורבן, לנוכח מאפייני אישיותו והיותו של האסיר אדם חסר מצפון, מניפולטיבי ובלתי יציב”. 

גור הוא האסיר הוותיק בשב”ס. 40 שנה הוא יושב בכלא בגין הרצח האכזרי שביצע ב־8 ביוני 1980, אז חטף את הילד אורון ירדן מביתו בסביון ודרש כופר עבור שחרורו. בטרם אסף את הכסף שהמשטרה השאירה במקום שנקבע מראש, גור חנק למוות את ירדן וזרק את גופתו בשדה סמוך.

בני משפחתו של אורון ירדן הביעו לאורך כל השנים את עמדתם הנחרצת נגד שחרורו של גור. אחותו ליאורה אמרה לפני כשנה: “עבורנו אין אופציה לשחרור מוקדם של רוצח מתועב כמו צבי גור. אנחנו דורשים שהוא ירצה את מלוא העונש שקיבל, 45 שנה בכלא”.