בעל השליטה בחברת בזק שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, הנאשמים בתיק 4000, בו נאשם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עתרו היום (שלישי) לבג"ץ, בדרישה שיורה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לחקור את טענותיהם להדלפות אסורות, לטענתם, במספר מקרים, כאשר בין היתר בתכנית 'המקור' ברשת 13 בוצעו הדלפות העולות לכאורה לכדי עבירה פלילית, אך הן אינן נחקרות.

פרקליטו של שאול אלוביץ׳, עורך הדין ז׳ק חן, ופרקליטתה של איריס אלוביץ׳, עורכת הדין מיכל רוזן עוזר, מסרו: ״לאחר שפניותינו לא זכו למענה מצידו של היועץ המשפטי לממשלה, לא נותרה למר אלוביץ׳ ולגב׳ אלוביץ׳ ברירה אלא לעתור בעניין לבית המשפט".

"לא ניתן, ואסור להחריש, אל מול שצף הדלפות בלתי חוקיות שמבקשות להפוך את המשפט למשפט שדה תוך זיהום ההליך המשפטי" אמרו עורכי הדין בהודעתם, "נדגיש, אין מדובר בעתירה נגד התקשורת או כזו שמבקשת להגביל את חופש הביטוי. זו גם לא עתירה שמכוונת נגד מתריעים בשער או חושפי שחיתויות. מדובר בעתירה שתכליתה שמירה על גבולות הכח המצוי בידי התביעה, בין היתר בקשריה עם התקשורת, ובמטרה אחת ויחידה והיא - הבטחת קיומו של הליך הוגן״.

עוד דורשים בעתירה כי יוצא צו על תנאי שיורה ליועמ"ש להסביר מדוע לא פותח בחקירה פלילית בנושא, ולא פעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי למנוע הדלפות. בנוסף, הזוג מבקש בירור דחוף של העתירה.

יחד עם זאת, לעותרים היה חשוב להדגיש שאין מדובר בעתירה כנגד אמצעי התקשורת, או גריעה של זכות הציבור לדעת אלא משתמש ומובן כי יש חשש עמוק לפגיעה בהליך המשפטי ההוגן.