לצערנו, במקרים רבים אנו נתקלים בתופעה מאד שכיחה שבמסגרתה הורים מגיעים לסיטואציה שבה הם נזקקים לעזרה סיעודית. עו"ד שהם סלומון ממשרד רנרט סלומון מציין כי פעמים רבות ילדים להורים מבוגרים נתקלים בקושי רגשי וגם בקושי לאבחן ולהשלים עם התהליכים שבמסגרתם הורה פעיל וצלול הופך להיות אדם תלותי וסיעודי.
 
הידרדרות מהירה וחד סטרית במצבו הרפואי והקוגניטיבי של החולה הדמנטי
על פי רוב, גילוי המחלה מתחיל עם הופעתם של סימנים ראשונים של דמנציה אשר באים לידי ביטוי בתחילה בתופעות שנראות כמהלך רגיל של תהליך ההזדקנות. בין שלל התסמינים ניתן לציין קושי מסוים לזכור דברים, בלבול קל, לעיתים בעיית התמצאות קלה וכיו"ב.
 
התופעות הללו הולכות ומתעצמות במהירות. לעיתים אנו נתקלים בהורה ששכח לנעול את הבית או חמור מכך שכח את הגז בכיריים פתוח. במקרים אחרים מתקבלת שיחת טלפון מהורה מבולבל שאיבד אוריינטציה ואינו זוכר כיצד לחזור הביתה לאחר שיצא לסידורים.
 
הופעה של תהליך דמנטי הינה נורה אדומה שמצביעה על כך שיש להתחיל לפעול למימוש הפוליסות הסיעודיות. למרבה הצער, מרגע שהתגלה המצב הדמנטי, אין אפשרות לחזור למצב הבריאותי התקין ההתחלתי. מהלך המחלה הוא חד סטרי וההידרדרות הנלווית במצב הרפואי והקוגניטיבי של החולה היא בלתי נמנעת.

חשוב להקדים ולפנות לסיוע במימוש זכויות מכוח פוליסת ביטוח סיעודי
תהליך של מימוש זכויות מכוח פוליסת ביטוח סיעודי אורך זמן ומחייב נקיטת פעולות שונות בכדי להבטיח מימוש מקסימאלי של הזכויות. לפיכך, כדאי לפנות לייעוץ משפטי ולטיפול מקצועי כבר עם זיהוי סימנים ראשונים של התהליך הדמנטי, ולא להמתין להחמרתו הקיצונית ולמצב שבו המבוטח זקוק בדחיפות לטיפול והשגחה צמודים.

בהקשר זה יש לציין כי כאשר אדם לוקה בתהליך דמנטי אשר מאובחן ומעוגן בתיעוד רפואי ובחוות דעת של מומחה, ניתן ואף צריך לפעול בליווי מקצועי של עורך דין למיצוי ומימוש של זכויותיו על פי הפוליסות, ולא לאבד זמן יקר שבמהלכו כבר היה ניתן לקבל פיצוי.

אל משרד עו"ד רנרט-סלומון פנו אח ואחות שאימם הייתה מרצה באוניברסיטה, אישה חכמה ודעתנית. כאשר שמעו עורכי הדין את סיפור המקרה הם הבינו כי התהליך הדמנטי החל אצל האם הרבה לפני שהילדים פנו אליהם לצורך מימוש הזכויות.

התרשמותם של עורכי הדין הייתה כי הילדים נתקלו בקושי רגשי לעכל ולקבל את העובדה שהאם שנודעה בשכלה החד ובמחשבתה הצלולה נקלעה לסיטואציה רפואית מצערת,  ויכולותיה ותפקודה נפגעו עד כדי צורך בהשגחה ובליווי צמודים.

במסגרת הטיפול בתיק, עורכי הדין הפעילו בין היתר יעוץ מקצועי רפואי שתמך בתביעה והצליחו לאסוף תיעוד גם ביחס לתקופה שקדמה למועד הפניה אליהם. בסופו של דבר, הצליחו עורכי הדין ממשרד עו"ד רנרט-סלומון להשיג עבור האישה תשלומים גם ביחס לתקופת העבר וגם להבטיח לה תשלום חודשי קבוע להווה ולעתיד.

לפניה ישירה אל משרד עו"ד רנרט-סלומון, לחץ/י כאן. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לביטוח סיעודי LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.