חשד לשחיתות ציבורית: שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ), בלהב 433, עצרו הבוקר (שני) שני חשודים, האחד עובד ציבור במשרד ממשלתי האחראי על פיקוח מכללות, והשני עובד ברשת המכללות "סכנין". כלפי השניים עלו חשדות בגין עבירות הלבנת הון ושוחד, וכן כי פעלו באופן שיטתי לקידום הטבות רגולטוריות במסגרת עבודתם. 

המעצר התאפשר על רקע התפתחות בחקירה, שהתרחשה בחודש ינואר השנה. החקירה האמורה התנהלה תוך שיתוף פעולה בין גורמים שונים, ביניהם שוטרי משטרת ישראל, גורמים מרשות המסים, גורמים מהרשות להלבנת הון ומימון טרור, בשיתוף ובליווי של נציגים מפרקליטות המחוז בירושלים. 

מוקדם יותר השנה, עוכב עוזר בכיר של שר לחקירה באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה, בחשד לביצוע עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית. 

על פי החשד, העובד קיבל שוחד וטובות הונאה וכן ביצע מספר עבירות מרמה והפרת אמונים במסגרת תפקידו, כשטיפל בענייניהם של קבלנים וספקי שירותים שלא כדין.חקירת הפרשה נפתחה בעקבות פרטים שעלו בחקירה אחרת של מספר חשודים, הקשורים לפרשת מעצרו של עוזרו לשעבר של נשיא המדינה. במסגרת אותה חקירה, עלה מידע לפיו לפחות אחד מהחשודים שנחקרו נעזר בעוזר אחר לצורך קידום ענייניו של העוזר לשר.